Es presenta el document de treball Palafrugell, Estratègia Turística

22/04/2015

L’IPEP i l’ATP pretenen fer del document un full de ruta per el desenvolupament del turisme a mig i llarg termini

El text s’engloba dins les tasques previstes en el “Pla per el Desenvolupament Econòmic i Cohesió Social 2013-2018”  desenvolupat per l’Ajuntament de Palafrugell amb l’objectiu de definir el model de municipi que es vol per als temps propers.

El passat 26 de març es va presentar oficialment a l’Auditori del Museu del Suro el document Palafrugell, Estratègia Turística. L’ampli document és  el  resultat  de  les tasques  que s’han  anat  realitzant  al  llarg del 2014  i  que  han  consistit  en  la realització  d’una anàlisi  de  la  situació  dels recursos  del  municipi,  l’observació  de la  situació  dels mercats  i  dels  competidors, així  com  en  conèixer  la  visió  que  tant el  visitant com  els  agents  locals  tenen  del municipi  en  clau  turística,  a partir d’enquestes i sessions de treball. Així, finalment s’han pogut realitzar 600 enquestes als visitants repartides en diferents moments de l’any, i sessions de treball amb la participació de 34 persones representatives del municipi  i  del sector turístic de  l’entorn.

El document assenyala les fortaleses i debilitats de Palafrugell com a destinació Turística, així com les principals oportunitat i les amenaces de la nostra destinació. Fet amb un procés molt participatiu amb el teixit turístic palafrugellenc, el text també assenyala les prioritats estratègiques que han marcat els principals actors.

La síntesi de resultats es divideix en quatre apartats: L’oferta, la demanda, la marca i la gestió. D’aquí en surten els principals reptes que afrontem com a destinació turística i les diverses formes d’afrontar-los.

Podeu consultar el document sencer a les descarregues recomenades de  l’apartat de Turisme de la pàgina web de l’IPEP.

 

Amb la col·laboració de la