Formació tardor 2018

Des de l’Espai Empresa i Emprenedoria s’han creat un conjunt de càpsules formatives per tal de potenciar i millorar el coneixement en noves tecnologies i ajudar a optimitzar la gestió del negoci.

Són formacions dirigides a persones autònomes, empreses, comerç i públic en general que vulgui aprofundir en una determinada matèria.

Les inscripcions es poden fer a través del següent formulari Inscripcions

o bé trucant al telèfon 972 611 820


FES BRILLAR EL TEU COMERÇ PER NADAL.   4 hores

Taller pràctic que et proporciona idees per guarnir el teu establiment per a la campanya de Nadal.

Els objectius del curs són:

  • Millorar l’aparador de la botiga per crear un espai nadalenc.
  • Fer de l’interior un espai amb una exposició de producte molt atractiu.
  • Homogeneïtzar la campanya a tota la botiga i la seva difusió.
  • Aprendre a fer paqueteria més divertida i nadalenca.
  • Assolir coneixements per a crear experiències per als clients durant el Nadal.

Contingut del curs:

  • Atrezzo i elements visuals del comerç que “fan Nadal”.
  • Col·locació de producte i rotació estratègica segons composició nadalenca.
  • Cartelleria publicitària, de preus i embolcalls més adequada per la campanya de Nadal.
  • Empaquetats pràctics i seductors en sintonia amb la temàtica nadalenca.
  • Uniformitat i estètica del venedor durant el Nadal.

Dilluns 15 d’octubre

Horari: 9h a 13h

Lloc: Sala polivalent Biblioteca de Palafrugell


DONA VISIBILITAT AL TEU NEGOCI A INTERNET.   4 hores

Amb aquest curs aprendràs diverses eines que et permetran fer visible el teu negoci a Internet. Des de geolocalitzar-lo a Google fins a poder gestionar les opinions dels teus clients. És important també estar alerta del que diuen de tu els usuaris, per poder atendre i respondre a les seves necessitats.

Google My Business, Mapes d’Apple, Alertes de Google, TripAdvisor i Opinions de Google. Una forma global d’acostar-te al món online.

Dimarts 16 i dijous 18 d’octubre

Horari: 14.45 a 16.45h

Lloc: Centre Municipal d’Educació

A l’aula es disposarà d’algun portàtil, tot i així és recomanable que cadascú porti el seu per tal d’agilitzar la feina i la implementació de les eines apreses.


VENDRE MÉS I MILLOR. El comerç: Estratègia i disseny

L’objectiu és posar en valor el producte i/o servei i aconseguir captar nous clients, convertint l’establiment en una experiència única.

Es treballarà:

  • La proposta de valor
    • La proposta de valor: el nostre compromís; ser interessant per a algú.
    • Definir els motius de visita al nostre negoci.
    • Criteri per prendre qualsevol decisió.
  • L’oferta del nostre negoci: producte i servei
    • Quin ha de ser l’assortiment de la nostre botiga per aconseguir millorar el nombre de visites i les probabilitats de vendre.
    • Quin ha de ser l’assortiment per fidelitzar i mantenir l’interès del nostre client.
  • Exercici pràctic

Dilluns 22 d’octubre

Horari: 9.30 a 13.30h

Lloc: Sala polivalent Biblioteca de Palafrugell

  

VOLS EMPRENDRE? Descobreix tot el que necessites saber.   4 hores

Taller participatiu per a persones emprenedores amb o sense idea de negoci, per a conèixer els aspectes a tenir en compte per assolir els objectius.

Descobriràs tots els passos a fer per emprendre, quins són els requisits que no pots oblidar-te, tot allò relacionat amb l’ Agència Tributària i la Seguretat Social i a més, podràs preguntar qualsevol dubte concret que necessitis.

Dijous 25 d’octubre

Horari: 9.00 a 13.00h

Lloc: Centre Municipal d’Educació

 


INSTAGRAM, la xarxa social que guanya més seguidors.   4 hores

Descobreix tots els secrets d’aquesta xarxa social de la mà d’un expert que compta amb 40.000 seguidors.

L’objectiu del curs és:

  • Conèixer a fons l’aplicació Instagram tant en l’àmbit d’usuari com d’empresa.
  • Creació de campanyes publicitàries i estratègia a seguir.
  •  La Bio, compte privat i d’empresa, integració a les xarxes, algoritmes.
  • Ús de programes per mesurar el nostre Instagram, amb anàlisis i estadístiques.
  • Saber retocar les nostres fotos amb Apps, per tal de tenir un Instagram molt acurat.
  • Vídeos, hashtags, compartir Facebook-Twitter, Stories, Missatges directes, Layout, Hyperlapse, Boomerang, Notificacions, Repost i molt més.

Dimarts 6 i dijous 8 de novembre

Horari: 14.45 a 16.45h

Lloc: Centre Municipal d’Educació

A l’aula es disposarà d’algun portàtil, tot i així és recomanable que cadascú porti el seu per tal d’agilitzar la feina i la implementació de les eines apreses.


MÉS EFICIÈNCIA = MÉS VENDES.    10 hores

Aquest curs et dona les claus per a ser un venedor més efectiu.

Objectius del curs:

  1. Conscienciar i motivar als empresaris/empresàries que existeixen espais de millora per potenciar el seu comerç i/o establiment.
  2. Identificar, conèixer i entrenar aquests espais de millora per gestionar el negoci d’una manera més proactiva.

Programa i format

1) Bloc 1: Principis del màrqueting estratègic i tàctic. Com es relacionen les idees de millora?  Sessió-taller.

La sessió es desenvolupa a través d’un cas (taller) inspirat en la realitat. Així durant el taller el participant aprèn a :

  • Analitzar una situació tant des del punt de vista conceptual com numèric.
  • Relacionar les idees de millora amb tàctiques concretes i alineades en el món del comerç de detall.
  • Definir estratègies des d’un punt de vista possibilista i realista.

2) Bloc 2: Què és una bona atenció al client?  Es presenten situacions de la vida quotidiana per analitzar-los i detectar quin és el millor comportament per crear confort. S’analitzen aspectes verbas i no verbals.

  • No verbals: somriure, contacte visual, elegància.
  • 6 comportaments en l’atenció al client: ser positiu, fer-lo sentir especial, sorprendre, escoltar, ajudar, personalitzar.

El 68% dels clients que perdem, és degut a que no estan contents amb el tracte rebut.

3) Bloc 3: Coneixent el comprador des del seu perfil psicològic.

A través de la ciència DISC, conèixer 4 perfils de persones i els seus comportaments predictibles, per poder interpretar: com parla? Com és el seu llenguatge corporal? Quins productes compra? Com confia en vostè i els seus productes? Què li motiva a comprar? Quins productes compra? Amb quina rapidesa decideix la seva compra? Com confia en el que se li diu i els seus productes? Què li motiva a comprar? Quines preguntes fa? Què facilita la venda?

4) Bloc 4: La venta en el cos a cos. Dues sessions pràctiques.

Aquest bloc pretén aportar solucions i destresa quan estàs negociant, suggerint o vencent resistència amb un client.

Metodològicament es treballa a partir de Role play’s que són gravats. Els participants es visualitzen individualment, identifiquen espais de millora a través de les tècniques explicades i es torna a provar.

  • La tècnica AIDA per explicar un producte.
  • Els 6 principis de persuasió de Cialdini.
  • Els interessos de la part contrària. La clau de qualsevol negociació.

Els dimarts i dijous del 13 al 27 de novembre

Horari: 14.45 a 16.45h

Lloc: Centre Municipal d’Educació.

 

Són càpsules formatives gratuïtes, dins del Programa integral de suport a les persones emprenedores amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement i el cofinançament del FSE.

Publicat dins de Empresa | Comentaris tancats a Formació tardor 2018

Ajudes Garantia Juvenil

La Garantia Juvenil és una iniciativa europea d’ocupació per reduir l’atur juvenil

Amb la RESOLUCIÓ TSF/1688/2018, de 12 de juliol,  s’obre la convocatòria per a la concessió de subvencions per afavorir l’autoocupació de joves inscrits al programa de Garantia Juvenil per a l’any 2018 (ref. BDNS 408462).

En què consisteix?

És un ajut econòmic destinat a joves inscrits al programa de Garantia Juvenil que s’hagin donat d’alta de manera ininterrompuda al règim de la Seguretat Social dels treballadors autònoms o mutualitat del col·legi professional des de l’ 01/10/2017 fins la data límit de sol·licitud: 15/10/2018

A qui va dirigit?

Poden sol·licitar aquests ajuts els joves, prèviament inscrits al programa de Garantia Juvenil, que es donin d’alta com a treballadors autònoms des de l’1 d’octubre de 2017 fins a la data màxima de presentació de sol·licituds de subvenció que estableix el punt 4 de la part dispositiva de la present Resolució de convocatòria de subvencions: TSF/1688/2018, de 12 de juliol.

Import

La quantia màxima d’aquesta subvenció és de 9.900,00 euros per la permanència durant 12 mesos ininterromputs d’alta al règim especial de la Seguretat Social dels treballadors autònoms (RETA), règim especial que correspongui o mutualitat del col·legi professional corresponent.

Termini per presentar la sol·licitud: del 20 de juliol al 15 d’octubre de 2018


ACCÉS A LA NORMATIVA I AL TRÀMIT DE SOL·LICITUD

APUNTAT A LA GARANTIA JUVENIL

Publicat dins de Ajuts al finançament, Empresa, Subvencions | Etiquetat com a , , , , , , , | Comentaris tancats a Ajudes Garantia Juvenil

Subvencions per activitats econòmiques locals 2017-18

Ets una persona emprenedora que ha iniciat un negoci?

Tens una activitat econòmica a Palafrugell on hi has fet alguna reforma o inversió?

Doncs no dubtis a llegir atentament les bases de les subvencions per activitats econòmiques locals de l’Institut de Promoció económica de Palafrugell que podràs trobar a www.ipep.cat

L’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell a principis d’any i  per dotzè  any consecutiu, va aprovar una nova convocatòria de subvencions amb l’objectiu d’incentivar la millora i la inversió de les activitats econòmiques així com del foment de l’emprenedoria al municipi.

Els titulars de l’activitat econòmica han de tenir la seu social i/o l’establiment sobre el que recauen les accions a Palafrugell.

Les subvencions s’atorguen en règim de concurrència no competitiva i l’import de la subvenció serà d’un màxim de 2.000 euros per sol·licitant que compleixi els requisits d’admissió.  La data límit per a la sol·licitud és el 28 de setembre de 2018.

Trobareu les bases i els formularis necessaris per tramitar la sol·licitud de subvencions a la pàgina web de l’IPEP  www.ipep.cat i a la de l’Ajuntament de Palafrugell www.palafrugell.cat


Per estar informats de totes les novetats ens podeu seguir a les xarxes socials de l’Espai Empresa i Emprenedoria de l’IPEP:

ipepempresa

@ipepempresa

i si teniu algun dubte a l’hora de preparar la tramitació ens podeu demanar dia i hora de visita al 972 611 820 o bé ens podeu escriure a ipep@palafrugell.cat; és un servei gratuït!

 

 

Publicat dins de Ajuts al finançament, Subvencions | Etiquetat com a , , , , | Comentaris tancats a Subvencions per activitats econòmiques locals 2017-18

PREMI A LA INNOVACIÓ TURÍSTICA DE L’EUROREGIÓ

Ja està obert el termini d’inscripció per al primer Premi a la Innovació Turística convocat per l’Euroregió amb l’objectiu de reconèixer les start-ups del sector que apostin per la innovació (ja sigui tecnològica, social, de gestió o de serveis al client) per impulsar-ne la seva competitivitat i el seu atractiu.

En aquesta convocatòria es poden presentar les empreses implantades en un dels tres territoris de l’Euroregió: Catalunya, Illes Balears i Occitània.

Els tres guardons són els següents:

Premi Euroregional (primer premi), que concedeix un ajut financer de 5.000 €; entrades a la fira 4YFN (la fira d’emprenedoria més important de l’Estat); la participació al Campus Euroregional de la Innovació Turística de Montpeller; difusió en premsa i xarxes socials de l’Euroregió i suport per part dels membres de l’Euroregió per dur a terme el seu desenvolupament euroregional.

Premi del Jurat (segon premi), que concedeix entrades a la fira 4YFN (la fira d’emprenedoria més important de l’Estat); la participació al Campus Euroregional de la Innovació Turística de Montpeller; difusió en premsa i xarxes socials de l’Euroregió i suport per part dels membres de l’Euroregió per dur a terme el seu desenvolupament euroregional.

Premi Coup de Cœur (tercer premi), que concedeix la participació al Campus Euroregional de la Innovació Turística de Montpeller; difusió en premsa i xarxes socials de l’Euroregió i suport per part dels membres de l’Euroregió per dur a terme el seu desenvolupament euroregional.


Les candidatures es poden presentar fins el 7 de setembre de 2018. Trobaràs tota la informació referent a la convocatòria en aquest enllaç.

Publicat dins de Empresa, Premis | Etiquetat com a , , , , | Comentaris tancats a PREMI A LA INNOVACIÓ TURÍSTICA DE L’EUROREGIÓ

El cost de ser mare: les dones amb fills cobren un 37% menys

Les diferències salarials entre homes i dones es disparen en cas de maternitat

Tenir fills és cosa de dos, però la mare és qui acaba pagant la factura més elevada. La maternitat explica bona part de les diferències salarials entre homes i dones, és el que s’ha anomenat “bretxa de gènere de maternitat”.Quan una parella té fills, les dones acaben assumint una contrapartida laboral que es tradueix en una bretxa salarial de fins al 37% en el cas d’Espanya. En canvi, entre persones solteres i sense fills aquesta bretxa se situa en un 0,8%. En general, la bretxa salarial mitjana a Espanya és d’un 11,5% segons l’OCDE però supera el 23% segons la UGT. 

“Tenir fills augmenta els ingressos mensuals dels homes i produeix l’efecte contrari sobre les dones”

Ho recull l’últim informe de Funcas dins la sèrie ‘Panorama social’ a partir de dades que elabora periòdicament l’ Institut Europeu per a la Igualtat de Gènere, i arriba a la conclusió que “una de les principals causes de la bretxa salarial sembla estar directament relacionada amb la maternitat”. En el conjunt de la Unió Europea, per exemple, la bretxa salarial entre les persones solteres és d’un 14%, mentre que augmenta fins a un 30% quan són homes i dones que viuen en parella i fins a un 38% entre homes i dones amb fills.  [Les dades es poden consultar en interactiu en aquesta base de dades]

És a dir, que, com apunta Ariane Aumaitre Balado, autora d’aquest article de l’informe, “tenir fills augmenta els ingressos mensuals dels homes, mentre que produeix l’efecte contrari sobre les dones”. En el cas d’Espanya, la tendència és similar i fins i tot encara més acusada, perquè la bretxa salarial entre persones de diferent gènere solteres i sense fills és gairebé nul·la, del 0,8%, mentre que es dispara fins al 37% quan tenen fills.

“Moltes dones busquen feines amb flexibilitat per compatibilitzar família i feina, cosa que provoca una segregació que concentra les dones als llocs de salaris més baixos”

La penalització de tenir fills

El cost de ser mare s’observa en els ingressos de cada persona però s’explica de diferents maneres. Si perceben menys ingressos és perquè les dones renuncien a part de la seva jornada laboral o a llocs de treball de més responsabilitat. Per això, malgrat que la taxa d’activitat femenina s’ha disparat els últims anys, la temporalitat, la parcialitat i, en definitiva, la precarietat laboral continuen tenint rostre femení. El mateix informe de Funcas demostra que les dones s’han incorporat amb força al mercat de treball: la seva taxa d’activitat ha passat de ser del 32% el 1987 al 53% el 2017 (de cinc milions de dones treballant a finals dels vuitanta, actualment en treballen més de 10 milions).

Però això no suposa que s’hagin acabat les diferències sinó que la penalització ja no es nota en forma d’exclusió del món laboral sinó de bretxa salarial. “Moltes dones busquen feines amb prou flexibilitat per compatibilitzar família i feina, cosa que dona lloc a una segregació ocupacional que concentra les dones als llocs de salaris més baixos”, constaten les economistes de la Universitat d’Alcalá Inmaculada Cebrián i Gloria Moreno, autores de l’apartat de l’informe centrat en la bretxa salarial.

Es comprova també veient els motius pels quals les persones justifiquen el fet de no tenir feina. Entre 25 i 29 anys, els homes creuen que és hora de formar-se més que de buscar feina, mentre que el 50% de les dones d’aquesta franja no ho fan per motius lligats a la família. En els homes, els motius canvien amb l’edat i passen a tenir a veure amb incapacitats o malalties, però en cap moment del seu cicle vital apareix amb prou rellevància el fet de tenir responsabilitats familiars o cuidar persones dependents. En el cas de les dones passa tot el contrari.

Entre els homes en cap moment del seu cicle vital apareixen les responsabilitats familiars com a motiu per estar inactius

Una altra de les proves és que amb la recuperació econòmica la bretxa de gènere s’ha tornat a disparar. Des del 2016 la taxa de temporalitat és més alta per a les dones, mentre que durant la crisi es van igualar. Amb la parcialitat es dona un fenomen similar. El 17,7% dels homes i el 36,5% de les dones que tenen un contracte temporal treballen a temps parcial.

A tot això, cal afegir-hi una masculinització de les feines més ben remunerades i dels càrrecs de més responsabilitat. El percentatge de dones disminueix a mesura que s’avança en l’escala de poder i, en canvi, augmenta en sectors de feina com el relacionat amb les tasques de cura, els serveis o l’hostaleria. Tots aquests factors expliquen les diferències salarials entre homes i dones però, mentre que la majoria d’indicadors han millorat amb el temps, la dona continua sent la que acaba sent penalitzada laboralment quan té fills.

La directora de l’Observatori de la Dona, Empresa i Economia de la Càmera de Comerç de Barcelona, Anna Mercadé, presenta cada any l’Indicador d’Igualtat de Gènere de Catalunya i va lamentar que “el gran llast de la societat encara sigui maternitat”. Mercadé sol·licita polítiques preventives, “més econòmiques i amb més èxit” que les pal·liatives com programes d’empoderament de les dones i que eviten l’abandonament de la carrera professional en el moment de la maternitat.

Cal desplegar la Llei d’Igualtat de Catalunya que es va aprovar el 2015 i que té com a objectiu, entre d’altres, promoure la igualtat efectiva de dones i homes a les empreses i institucions.  Al món de l’empresa, la universitat i les institucions cal una política valenta i decidida per promoure la participació de les dones en els seus òrgans de direcció i representació, tal com estableix l’Agenda de les Nacions Unides en el seu Objectiu 5. Per això hi ha la necessitat d’impulsar un gran acord entre les institucions, la societat i el món empresarial per aprofitar el talent femení, que és més del 50% de la nostra societat. El cost de no fer-ho seria massa elevat per a les generacions actuals com sobretot per a les que vindran.

Fonts:

www.ara.cat  JÚLIA MANRESA Madrid

Indicador d’igualtat de gènere de Catalunya. Informe de resultats 2017

Publicat dins de Dones | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a El cost de ser mare: les dones amb fills cobren un 37% menys

Subvencions en l’àmbit del comerç, els serveis, l’artesania i la moda 2018

Amb el Pla de Subvencions anual, la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), concreta la seva voluntat de fer costat al sector del comerç, els serveis, la moda i l’artesania per aconseguir millorar-ne la posada al dia, modernització i rendibilitat, i alhora impulsar un creixement sostenible i respectuós amb l’entorn i el medi ambient. Continua llegint

Publicat dins de Empresa, Subvencions | Comentaris tancats a Subvencions en l’àmbit del comerç, els serveis, l’artesania i la moda 2018

Inversió amb un enfocament de gènere: una oportunitat per a l’ecosistema de l’empresa social europea

El 2016 l’Institut d’Innovació Social d’ESADE va publicar un informe sobre les dones emprenedores socials, titulat “Dones amb impacte”, on en les conclusions es destacava que tot i que l’empresa social ofereix noves possibilitats per a les dones, es tracta d’un entorn on també existeix la discriminació de gènere. Les dones emprenedores s’enfronten a més barreres que no els homes a l’hora de crear i desenvolupar les seves empreses socials amb elements com la falta d’accés als recursos financers, una visibilitat limitada i l’absència de xarxes de recolzament.

L’estudi, per a l’elaboració del qual s’ha consultat prop de cent emprenedors socials espanyols, assenyala que escassament el 26 % de les dones empresàries socials aconsegueixen tot el finançament extern que cerquen, enfront del 46 % dels homes empresaris. Aquesta circumstància ve donada perquè si bé el suport a l’inversor és similar per als dos perfils en les primeres etapes de desenvolupament de l’empresa, només el 20-30 % de les emprenedores arriben a les fases d’acceleració i de finançament mentre que aquesta proporció augmenta fins al 70-80 % en el cas dels emprenedors.

Diferències en la igualtat

Segons l’estudi de l’Institut d’Innovació Social d’ESADE, el perfil mitjà de l’emprenedor social a Espanya té entre 40 i 50 anys (42 %), és casat o viu en parella (65 %), té fills o persones al seu càrrec (60 %) i estudis de postgrau (61 %). Les seves empreses són joves (menys de 5 anys) i, per bé que el nombre mitjà de socis per empresa és de 3,2 (1,4 són dones i 1,8 són homes), el 22 % de les empreses tenen un soci únic i, d’aquestes, tres de cada quatre han estat fundades per dones.

Pel que fa al gènere, s’observen diferències importants entre els emprenedors i les emprenedores. Ells dediquen més hores que elles a les seves empreses, però reconeixen menys que l’objectiu principal de l’empresa sigui l’impacte social (el 51 % dels homes respecte el 83 % de les dones). La carrera professional i la formació també varien: ells posseeixen més experiència en emprenedoria, però elles tenen més formació (el 32 % de les dones, enfront del 20 % dels homes).

Finalment, en quant a les polítiques d’igualtat dins l’empresa social, les emprenedores demostren un grau més alt de compromís amb l’equitat de gènere, objectiu que puntuen amb 4,07 punts sobre 5 de rellevància, mentre que els seus homòlegs masculins només li atorguen 3,85 punts. La importància que tots dos col·lectius donen a aquesta qüestió és molta (el 62 %, les dones; el 52 %, els homes), però aquesta circumstància gairebé no  es reflecteix en mesures concretes a dins de l’empresa.

La igualtat de gènere es defineix com un estat en què l’accés als drets i a les oportunitats no es veu afectat pel gènere. És un dels objectius del Desenvolupament Sostenible que encara no s’ha assolit i és fonamental per a la prosperitat de les societats.

Què es pot fer?

L’empresa social té el potencial per ser un lloc d’exploració i experimentació sobre la igualtat de gènere i podria arribar a convertir-se en un referent.

Caldria habilitar uns processos de selecció i finançament nous i diferents mitjançant el crowdfunding de grups iguals; buscar a dones emprenedores socials i recolzar-les d’una manera nova, més col·laborativa; i destacar fins on la innovació social s’ha de centrar en la millora de les vides de les dones i noies i de comunitats enteres. Tot i així cal reconèixer que el canvi haurà de venir a través d’uns patrons socials més amplis que no només el que promou la inversió des de la perspectiva de gènere que per si sol no pot induir.

Els governs juguen un paper essencial en la configuració i el desenvolupament del mercat. Han d’integrar els següents elements:

  • Incorporar objectius específics d’impacte social sobre la igualtat de gènere en els seus programes.
  • Desenvolupar estratègies i activitats per incrementar la demanda d’inversió des de la perspectiva de gènere.
  • Desenvolupar estratègies i activitats per incrementar l’oferta d’inversions des de la perspectiva de gènere.
  • Recolzar i oferir orientació, formació i assessorament sobre la incorporació del gènere a les empreses socials.
  • Recolzar i oferir orientació, formació i assessorament a les empreses o organitzacions que promoguin la igualtat de gènere per incrementar la seva disposició a la inversió.
  • Recolzar el desenvolupament i la implementació de mesures d’impacte relacionades amb el gènere i la recollida de dades desglossades per sexes.
  • Impulsar noves investigacions sobre les estratègies d’inversió des de la perspectiva de gènere i desenvolupar proves més evidents sobre la major efectivitat de les iniciatives des de la perspectiva de gènere.
  • Establir una quota del 50% en els fluxes de finançament per a les empreses socials dirigides a dones.

I en quant als intermediaris de la inversió social (acceleradores, incubadores i programes de recolzament a l’emprenedoria social)

  • Incrementar el nombre d’empreses socials centrades en la innovació des de la perspectiva de gènere.
  • Incrementar l’índex de creació i desenvolupament d’empreses liderades per dones.
  • Dissenyar iniciatives concretes de capacitació per ajudar a les empreses dirigides per dones a moure’s en el món financer.
  • Assegurar que les emprenedores socials coneixen els programes de recolzament i hi tenen accés directe.
  • Incorporar la dimensió del gènere en les diferents fases (sol·licitud, due diligence, selecció…) i buscar maneres d’incloure a més dones en el processos de la presa de decisions.
  • Animar a les empreses socials a incloure la diversitat de gènere en els seus òrgans directius.
  • Desplegar iniciatives per augmentar el nombre d’inversors que treballin amb una perspectiva de gènere.

 

Si vols llegir tot l’estudi, el trobaràs en el següent enllaç:

Inversión con un enfoque de género

 

Publicat dins de Dones, Empresa | Comentaris tancats a Inversió amb un enfocament de gènere: una oportunitat per a l’ecosistema de l’empresa social europea

Espai Empresa i Emprenedoria

L’Espai Empresa i Emprenedoria és un servei que s’ofereix des de l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP) que forma part del programa Catalunya Emprèn, essent una entitat dins de la Xarxa Emprèn, que en formen part entitats público-privades distribuïdes al territori que donen servei directe a les persones emprenedores per tal que puguin crear, consolidar i fer créixer la seva empresa. Els serveis de la Xarxa Emprèn estan cofinançats pel Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i pel Fons Social Europeu.

Amb la diversitat de serveis que ofereix la Xarxa Empren, es volen satisfer les possibles necessitats amb les quals es pot trobar una persona en el procés d’emprendre; des de què identifica la idea i fins a què l’empresa es consolida en els seus primers anys de vida.


Els serveis que s’ofereixen dins de l’Espai Empresa i Emprenedoria i que són totalment gratuïts són:

Informació i orientació
Acollida, orientació i informació general sobre els serveis i l’itinerari per a la creació d’una empresa.

També es resolen dubtes puntuals relacionats amb el món de l’empresa.

Assessorament
Informació sobre els conceptes bàsics que conformen el pla d’empresa i assessorament individualitzat durant la seva elaboració de la mà de personal expert, que avaluarà la viabilitat de la idea, orientarà sobre les millors solucions i facilitarà suport pels tràmits, subvencions, ajuts i recursos per posar en marxa el projecte.

Formació
Cursos i càpsules de formació per millorar els coneixements i les habilitats en matèria de creació i gestió empresarial, per tal d’augmentar les possibilitats d’èxit de les empreses creades.

Es realitzen cursos i càpsules formatives sobre diferents temàtiques: aparadorisme i packaging en comerç i mercat, estratègies de màrqueting, xarxes socials, tècniques de venta, fiscalitat, finances per autònoms, etc.

Dins aquest espai estem oberts a preparar aquells cursos formatius que es creguin més adequats per a les persones emprenedores i/o empreses, per tant ens podeu fer arribar els vostres suggeriments a ipep@palafrugell.cat

Seguiment tècnic
Assessorament i accions de suport a les empreses creades fins als tres primers anys amb l’objectiu de reduir les probabilitats de fracàs i ajudar-les a aconseguir majors nivells de competitivitat.

Ja has creat la teva empresa i necessites assessorament i/o suport? Contacta’ns i t’ajudarem en tot allò que necessitis.

Sensibilització pel foment de l’esperit emprenedor
Jornades, campanyes de comunicació i difusió de bones pràctiques adreçades a sensibilitzar la població en general i en especial les persones joves per a la creació d’empreses i l’esperit emprenedor.

Es fan xerrades als centres educatius, per a nou vinguts i a diferents col·lectius i en tots aquells casos en els que se’ns demana.

En ocasions es fa conjuntament amb el servei municipal d’ocupació (SOMI) i així també es dóna a conèixer el servei de borsa del que es disposa dins l’IPEP tan per a gent que busca feina com per a les empreses que cerquen personal.

Mediació per a l’accés al finançament

Acompanyament en el procés d’obtenir finançament, per trobar les millors solucions financeres segons el tipus de projecte i fer de mediació en la tramitació de sol·licituds.

Vols saber quines són les subvencions a les que et pots acollir? Nosaltres t’informem.

 

Assessorament per al traspàs de negocis    
Acompanyament i consell en els processos de compra o lloguer dels actius i fons de comerç d’una empresa ja en funcionament per persones emprenedores amb l’objectiu de continuar amb el negoci original i fer-lo créixer. 

 

És molt més fàcil continuar un negoci que ja està en funcionament, amb una trajectòria i una cartera de clients, que no començar-ne un des de zero.

Informació i assessorament de segones oportunitats
Suport a persones que hagin viscut una experiència empresarial fallida o estiguin en procés de tancament. Es tracta de promoure actituds tendents a la superació i perseverança davant del fracàs.

Assessorament a projectes empresarials TIC i pel foment de l’ús de les TIC en la gestió empresarial
Consell expert i serveis especialitzats a empreses TIC i d‘altres per millorar la seva competitivitat en relació amb les àrees de comerç electrònic, facturació electrònica, seguretat informàtica, legislació aplicable a les TIC i màrqueting digital.

En el món en el que vivim és vital està present a internet, per tant, si tens dubtes o problemes en aquest àmbit, t’ajudem!


L’accés als serveis de la Xarxa Emprèn és a través de la pàgina web de Catalunya Emprèn concretament a través del formulari ASSESSORA’T que us permetrà inscriure-us  i ens posarem en contacte amb vosaltres.  També ens podeu contactar via telèfon 972 611 820 o per correu electrònic: ipep@palafrugell.cat

Des de l’Espai Empresa i Emprenedoria s’atenen més de 100 persones al llarg de l’any que busquen diferents tipus de serveis segons les seves necessitats.

Segueix-nos a les nostres xarxes socials:


Ipepempresa                         

@Ipepempresa

 

Recorda que tots els serveis són gratuïts, gràcies al confinançament del Departament d’Empresa i Coneixement i del Fons Social Europeu.

Publicat dins de Empresa | Comentaris tancats a Espai Empresa i Emprenedoria

Converses amb dones emprenedores

Ja tenim aquí una nova entrevista amb una dona emprenedora de Palafrugell: Elisa Otazu de la botiga Desire by Me.

En poc temps ha obert 3 botigues a la zona i ella mateix ens explica com han sigut els seus inicis i les problemàtiques i recompenses que s’ha trobat per a fer-ho.

Coneix tots els detalls en la següent  entrevista :Desire By Me

 

 

Amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement i el cofinançament del Fons Social Europeu.

Publicat dins de Dones | Comentaris tancats a Converses amb dones emprenedores

Formació gratuïta tardor 2017

No et perdis l’oferta formativa d’aquesta tardor del Servei d’Ocupació Municipal (SOMI) i l’Espai Empresa i Emprenedoria.

Cursos per persones que cerquen feina, empreses i autònoms/es i per a tots els públics.

És imprescindible inscriure’s per participar en qualsevol de les activitats, trucant al 972 61 18 20,  enviant un email a : ipep@palafrugell.cat o través del següent formulari:

FORMULARI INSCRIPCIÓ

 


DESTINAT A CERCA DE FEINA

Aprèn a utilitzar l’ordinador per cercar feina (12 h)

No saps utilitzar l’ordinador?  T’ajudem a aprendre’n i  podràs fer  arribar el teu CV a moltes empreses.

Dates:  dilluns 2 d’octubre    Horari:  9-13h

dimecres 4 d’octubre            Horari:  9-13h

divendres 6 d’octubre           Horari:  9-13h

 

Cerca de feina per Internet, webs i APP  (8 h)

Tens coneixements d’ informàtica  i  vols aprendre a cercar feina a través de l’ús de pàgines web i a través del teu mòbil?

Dates:  dilluns 16 d’octubre     Horari:  9-13h

dimarts 17 d’octubre    Horari:  9-13h

 

DESTINAT A EMPRESA -AUTÒNOMS/ES

Com anunciar el meu negoci a Internet? (4 h)

Coneix Google My Business, configura el teu negoci, descobreix com aparèixer a Google Maps,  aprèn de puntuacions i ressenyes, estadístiques de visites, connectant amb Google Analytics.

Data: dilluns 6 de novembre              Horari:  9-13h

Vols augmentar la notorietat de la teva web, xarxes socials o blog?  (4 h)

Aprèn a generar contingut de valor, conèixer les eines de treball que faciliten la creació de contingut i aprèn com crear xarxa i no publicar per publicar.

Data:  dilluns 13 de novembre            Horari:  9-13h

 

Obligacions formals i comptables per autònoms/es (4h)

Aprèn què ha de fer una persona autònoma per portar el control econòmic del seu negoci i liquidar els impostos d’IVA i IRPF.

Data:  dilluns 20 de novembre            Horari:  9-13h

 

DESTINAT A TOTS ELS PÚBLICS

Twitter (4 h)

Tens un perfil de Twitter o estàs pensant en tenir-lo?  Descobreix les tècniques per a ser més efectiu en aquesta xarxa social.  Aprendràs com interactuar amb els teus seguidors, presentar els teus continguts i captar l’atenció de la comunitat.

I si ets una empresa, Twitter és un gran eina per a guanyar reputació, conèixer potencials socis, comunicar els teus productes o serveis, posicionar la teva marca, fer networking, entre d’altres!

Data:  dilluns 2 d’octubre    Horari:  9-13h

 

Linkedin ( 4 h)

Coneix com  millorar el teu perfil personal a Linkedin per generar oportunitat de negoci i ampliar els teus contactes.  Aprèn a identificar les accions a desenvolupar dins d’aquesta xarxa per aconseguir que el teu perfil tingui la màxima visibilitat i posicionament.

Estableix una dinàmica de treball que afavoreixi el contacte amb empreses objectiu, ofertes de treball o grups professionals.

Data:  dilluns 09 d’octubre     Horari:  9-13h

 

Desenvolupa les teves habilitats personals i professionals (Coaching i PNL)  (4 h)

Des de fa alguns anys, el Coaching ha tingut un avanç important; s’ha convertit en una eina que aporta i contribueix al desenvolupament d’estratègies que afavoreixen el creixement personal i professional de les persones que s’esforcen per aconseguir proactivament l’èxit; a través del qual es millora l’acompliment, s’aprofundeix en el coneixement de si mateixos i millora la qualitat de vida, proporcionant un aprenentatge que genera transformació de comportaments sostinguts en el temps, amb accions i reflexions contínues.

La Programació Neurolingüística (PNL) és un conjunt de mètodes i tècniques de comunicació i desenvolupament que estudien l´experiència subjectiva i que van destinades a ser aplicades en la vida quotidiana per a la consecució, a curt i llarg termini, de metes professionals i personals que milloren la qualitat de vida i es complementa perfectament amb el Coaching.

Els objectius del curs són:

  • Identificar punts de millora personals i situacionals reconeixent creences limitants i poder generar noves creences potenciadores a través de les pròpies fortaleses.
  • Obrir consciència per obtenir noves possibilitats i/o oportunitats creant un pla d’acció efectiu i avaluar l’assoliment dels objectius proposats.
  • Conèixer eines de coaching i PNL per aplicar a un mateix i a equips de treball.
  • Treballar amb conceptes de PNL per incrementar la teva influència, comunicació, motivació, la creativitat, el propi lideratge i l’excel·lència personal i professional.

Dates:  dilluns 23 d’octubre    Horari:  9-13h

dilluns 30 d’octubre    Horari:  9-13h

 

Vols crear la teva empresa? Metodologia Lean Start-Up  (4 h)

El Lean Start-Up és la millor via per a crear negocis viables.  Posa l’accent en el client a l’hora de desenvolupar la teva idea de negoci : qui són els socis i els clients clau, quins són els canals per arribar al segment de clients, quins són els costos inherents al model de negoci; tot  això i molt més per a poder crear la teva empresa amb èxit.

Si estàs pensant en emprendre i vols muntar la teva pròpia empresa, no et pots perdre aquest curs.

Data: dimecres 15 de novembre   Horari:  9-13h

 

TOTS ELS CURSOS I CÀPSULES FORMATIVES ES FARAN AL CENTRE MUNICIPAL D’EDUCACIÓ.


CONFERÈNCIA : APRÈN A CALCULAR EL COST I EL PREU DE VENDA DEL TEU PRODUCTE O SERVEI AMB MIQUEL PINO

Taller impartit per Miquel Pino, economista i mentor d’empresaris, respondrà a aquestes preguntes d’una manera pràctica perquè trobis el teu llindar de tranquil.litat.

Amb aquest taller es vol ajudar a calcular:

  • Quin és el preu del cost del meu producte o servei?
  • Quin marge és el que obtindré amb les meves vendes?
  • Quins resultats obtindré en saber el preu de cost del producte i establint un preu de venda?
  • Ho estàs fent be?
  • El preu de venda del teu producte i/o servei és correcte?
  • Saps quin és el preu de cost del teu producte i/o servei? I el marge?
  • El teu negoci dóna beneficis i son suficients?

Dia: dijous 19 d’octubre de 2017          Horari:  18-20h

Lloc: Sala d’actes del Teatre Municipal de Palafrugell

 

Cursos i càpsules formatives dins del Programa Integral de suport a les persones emprenedores 2017, amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement i el confinançament del FSE.

Publicat dins de Empresa, Formació | Comentaris tancats a Formació gratuïta tardor 2017