Converses amb dones emprenedores

La Rosana Font és una emprenedora nata, inquieta, amb iniciativa, il·lusió per tot allò que fa i passió, molta passió i tot això es nota en tot allò que realitza.

No us perdeu tots els detalls en aquesta entrevista on ens explica la seva història i a més, ens desgrana les claus del seu èxit!

Entrevista Rosana Font- Rose & Fun

 

Publicat dins de Empresa | Comentaris tancats a Converses amb dones emprenedores

Premis Projecta’t per a persones emprenedores

La Diputació de Girona convoca la primera edició dels Premis Projecta’t amb l’objectiu d’impulsar la projecció d’empreses joves de les comarques gironines.

baner premis projectat 300x300

Els guardons s’adrecen a persones emprenedores del territori i premien les deu iniciatives empresarials més rellevants i amb més potencial de creixement.

Els projectes seleccionats obtindran :

  1. Assessorament especialitzat d’experts que, al llarg de sis mesos, ajudaran a definir i a desenvolupar l’estratègia empresarial en l’àmbit que les mateixes persones emprenedores escullin.
  2. Mentoria i tutorització: experts de la xarxa d’assessors acreditats d’ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya assessoraran l’equip per ajudar-lo a desenvolupar l’estratègia empresarial.

VIDEO PREMIS PROJECTA’T

TENS UN PROJECTE? PRESENTA’L I IMPULSA LA TEVA EMPRESA!

 

MÉS INFORMACIÓ

Qui hi pot optar?

Empreses que s’hagin constituït, com a màxim, tres anys abans de la data en què finalitzi la presentació de les sol·licituds. Es considerarà com a data de constitució la que consti a l’escriptura de constitució de la societat o als documents de constitució.
Treballadors autònoms que hagin estat donats d’alta al règim d’autònoms com a màxim tres anys abans de la data en què finalitzi la presentació de les sol·licituds.
Les empreses i treballadors autònoms que s’hi presentin han de tenir el domicili fiscal i el centre de treball a la demarcació de Girona i han d’haver identificat reptes o oportunitats de millora que, per mitjà d’un suport extern, els ajudi a orientar la seva estratègia empresarial.

Descarregueu-vos les bases

En què consisteixen els premis?

Es premiaran 10 iniciatives, que obtindran fins a 40 hores d’assessorament personalitzat d’un o més consultors experts en els àmbits escollits. Tindran al seu abast:

  • Suport personalitzat i exclusiu: un tècnic acompanyarà l’equip de l’empresa, l’ajudarà a establir els objectius, a detectar les necessitats i a escollir els mentors més adequats.
  • Mentoria i tutorització: experts de la xarxa d’assessors acreditats d’ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya assessoraran l’equip per ajudar-lo a desenvolupar l’estratègia empresarial.

Com es desenvoluparà el programa?

Tindrà tres fases i es durà a terme al llarg de 6 mesos. 

Fase de detecció 2019

  • S’assignarà un tutor.
  • Es marcarà l’objectiu del programa.
  • Es buscarà el consultor d’ACCIÓ.

Fase d’assessorament 2019-2020

  • S’assignaran els consultors.
  • S’establirà el pla de treball.
  • S’executarà l’assessorament.

Fase de presentació 2020

  • S’organitzarà una jornada de treball en xarxa.
  • Tindrà lloc l’acte d’entrega de premis.

Com i quan s’hi pot participar?

Els candidats han de presentar la sol·licitud a la Diputació de Girona pel canal electrònic designat i seguint els criteris marcats a les bases i a la convocatòria dels Premis Projecta’t.

La convocatòria s’obrirà el mes de juny de 2019 i s’anunciarà al Butlletí Oficial de la Província de Girona (BOPG). A partir de l’endemà de l’obertura de la convocatòria, hi haurà trenta dies naturals per presentar les candidatures als Premis Projecta’t.

Publicat dins de Empresa, Premis | Etiquetat com a | Comentaris tancats a Premis Projecta’t per a persones emprenedores

Subvencions Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) 2019

El Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement ha obert la convocatòria per a les subvencions per al 2019. El termini per acollir-se finalitza el 23 de maig.

  • Amb aquest programa de subvencions, la Generalitat —a través del CCAM— està al costat del sector amb l’objectiu de donar resposta als grans reptes del comerç, generar models de negoci competitius i prestigiar el sector.
  •  Els incentius CCAM 2019 també volen acompanyar en la transformació digital, posar el comerç al centre dels plans de ciutat, donar suport a la professionalització del món associatiu i fomentar la internacionalització del sector.
  • Com a novetat, enguany s’incorpora una línia d’ajuts per a la millora de la competitivitat dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària.

Des del 23 d’abril i fins al proper 23 de maig, les empreses i autònoms poden presentar les sol·licituds per acollir-se als ajuts que anualment convoca el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement. Amb aquest pla de subvencions per al 2019, la Generalitat —a través del CCAM— reitera el seu suport al comerç amb l’objectiu de donar resposta als grans reptes del comerç, generar models de negoci competitius i prestigiar el sector. Així mateix, els incentius CCAM 2019 també volen acompanyar en la transformació digital, posar el comerç al centre dels plans de ciutat, donar suport a la professionalització del món associatiu i fomentar la internacionalització del sector.

Amb el Pla de Subvencions anual, la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), concreta la seva voluntat de fer costat al sector del comerç, els serveis, la moda i l’artesania per aconseguir millorar-ne la posada al dia, modernització i rendibilitat, i alhora impulsar un creixement sostenible i respectuós amb l’entorn i el medi ambient.

En els propers dies estan previstes presentacions del pla d’incentius arreu del territori: a Manresa, el 29 d’abril; Tarragona, el 30 d’abril; Lleida, el 3 de maig, Tortosa, el 7 de maig, Girona, el 8 de maig i a  Barcelona el 9 de maig.
Et pots incriure AQUÍ

Publicat dins de Empresa, Subvencions | Etiquetat com a , , , , , | Comentaris tancats a Subvencions Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) 2019

Converses amb dones emprenedores.

Tenim una nova entrega de dona emprenedora de Palafrugell.

La Inés García fa més de 3 anys va decidir muntar el Va de i, una taverna especialitzada amb vins de l’empordà, formatges, ibèrics i patés.

A dia d’avui ja és un negoci consolidat i amb una clientela fixa que va a gaudir d’una bona estona.  Un local amb encant i amb producte de qualitat.

No us perdeu la seva entrevista, molt recomanable per a totes aquelles persones que voleu emprendre, on podreu descobrir els seus consells i recomanacions.


Continua llegint

Publicat dins de Dones | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a Converses amb dones emprenedores.

Formació tardor 2018

Des de l’Espai Empresa i Emprenedoria s’han creat un conjunt de càpsules formatives per tal de potenciar i millorar el coneixement en noves tecnologies i ajudar a optimitzar la gestió del negoci.

Són formacions dirigides a persones autònomes, empreses, comerç i públic en general que vulgui aprofundir en una determinada matèria.

Les inscripcions es poden fer a través del següent formulari Inscripcions

o bé trucant al telèfon 972 611 820


FES BRILLAR EL TEU COMERÇ PER NADAL.   4 hores

Taller pràctic que et proporciona idees per guarnir el teu establiment per a la campanya de Nadal.

Els objectius del curs són:

  • Millorar l’aparador de la botiga per crear un espai nadalenc.
  • Fer de l’interior un espai amb una exposició de producte molt atractiu.
  • Homogeneïtzar la campanya a tota la botiga i la seva difusió.
  • Aprendre a fer paqueteria més divertida i nadalenca.
  • Assolir coneixements per a crear experiències per als clients durant el Nadal.

Contingut del curs:

  • Atrezzo i elements visuals del comerç que “fan Nadal”.
  • Col·locació de producte i rotació estratègica segons composició nadalenca.
  • Cartelleria publicitària, de preus i embolcalls més adequada per la campanya de Nadal.
  • Empaquetats pràctics i seductors en sintonia amb la temàtica nadalenca.
  • Uniformitat i estètica del venedor durant el Nadal.

Dilluns 15 d’octubre

Horari: 9h a 13h

Lloc: Sala polivalent Biblioteca de Palafrugell


DONA VISIBILITAT AL TEU NEGOCI A INTERNET.   4 hores

Amb aquest curs aprendràs diverses eines que et permetran fer visible el teu negoci a Internet. Des de geolocalitzar-lo a Google fins a poder gestionar les opinions dels teus clients. És important també estar alerta del que diuen de tu els usuaris, per poder atendre i respondre a les seves necessitats.

Google My Business, Mapes d’Apple, Alertes de Google, TripAdvisor i Opinions de Google. Una forma global d’acostar-te al món online.

Dimarts 16 i dijous 18 d’octubre

Horari: 14.45 a 16.45h

Lloc: Centre Municipal d’Educació

A l’aula es disposarà d’algun portàtil, tot i així és recomanable que cadascú porti el seu per tal d’agilitzar la feina i la implementació de les eines apreses.


VENDRE MÉS I MILLOR. El comerç: Estratègia i disseny

L’objectiu és posar en valor el producte i/o servei i aconseguir captar nous clients, convertint l’establiment en una experiència única.

Es treballarà:

  • La proposta de valor
    • La proposta de valor: el nostre compromís; ser interessant per a algú.
    • Definir els motius de visita al nostre negoci.
    • Criteri per prendre qualsevol decisió.
  • L’oferta del nostre negoci: producte i servei
    • Quin ha de ser l’assortiment de la nostre botiga per aconseguir millorar el nombre de visites i les probabilitats de vendre.
    • Quin ha de ser l’assortiment per fidelitzar i mantenir l’interès del nostre client.
  • Exercici pràctic

Dilluns 22 d’octubre

Horari: 9.30 a 13.30h

Lloc: Sala polivalent Biblioteca de Palafrugell

  

VOLS EMPRENDRE? Descobreix tot el que necessites saber.   4 hores

Taller participatiu per a persones emprenedores amb o sense idea de negoci, per a conèixer els aspectes a tenir en compte per assolir els objectius.

Descobriràs tots els passos a fer per emprendre, quins són els requisits que no pots oblidar-te, tot allò relacionat amb l’ Agència Tributària i la Seguretat Social i a més, podràs preguntar qualsevol dubte concret que necessitis.

Dijous 25 d’octubre

Horari: 9.00 a 13.00h

Lloc: Centre Municipal d’Educació

 


INSTAGRAM, la xarxa social que guanya més seguidors.   4 hores

Descobreix tots els secrets d’aquesta xarxa social de la mà d’un expert que compta amb 40.000 seguidors.

L’objectiu del curs és:

  • Conèixer a fons l’aplicació Instagram tant en l’àmbit d’usuari com d’empresa.
  • Creació de campanyes publicitàries i estratègia a seguir.
  •  La Bio, compte privat i d’empresa, integració a les xarxes, algoritmes.
  • Ús de programes per mesurar el nostre Instagram, amb anàlisis i estadístiques.
  • Saber retocar les nostres fotos amb Apps, per tal de tenir un Instagram molt acurat.
  • Vídeos, hashtags, compartir Facebook-Twitter, Stories, Missatges directes, Layout, Hyperlapse, Boomerang, Notificacions, Repost i molt més.

Dimarts 6 i dijous 8 de novembre

Horari: 14.45 a 16.45h

Lloc: Centre Municipal d’Educació

A l’aula es disposarà d’algun portàtil, tot i així és recomanable que cadascú porti el seu per tal d’agilitzar la feina i la implementació de les eines apreses.


MÉS EFICIÈNCIA = MÉS VENDES.    10 hores

Aquest curs et dona les claus per a ser un venedor més efectiu.

Objectius del curs:

  1. Conscienciar i motivar als empresaris/empresàries que existeixen espais de millora per potenciar el seu comerç i/o establiment.
  2. Identificar, conèixer i entrenar aquests espais de millora per gestionar el negoci d’una manera més proactiva.

Programa i format

1) Bloc 1: Principis del màrqueting estratègic i tàctic. Com es relacionen les idees de millora?  Sessió-taller.

La sessió es desenvolupa a través d’un cas (taller) inspirat en la realitat. Així durant el taller el participant aprèn a :

  • Analitzar una situació tant des del punt de vista conceptual com numèric.
  • Relacionar les idees de millora amb tàctiques concretes i alineades en el món del comerç de detall.
  • Definir estratègies des d’un punt de vista possibilista i realista.

2) Bloc 2: Què és una bona atenció al client?  Es presenten situacions de la vida quotidiana per analitzar-los i detectar quin és el millor comportament per crear confort. S’analitzen aspectes verbas i no verbals.

  • No verbals: somriure, contacte visual, elegància.
  • 6 comportaments en l’atenció al client: ser positiu, fer-lo sentir especial, sorprendre, escoltar, ajudar, personalitzar.

El 68% dels clients que perdem, és degut a que no estan contents amb el tracte rebut.

3) Bloc 3: Coneixent el comprador des del seu perfil psicològic.

A través de la ciència DISC, conèixer 4 perfils de persones i els seus comportaments predictibles, per poder interpretar: com parla? Com és el seu llenguatge corporal? Quins productes compra? Com confia en vostè i els seus productes? Què li motiva a comprar? Quins productes compra? Amb quina rapidesa decideix la seva compra? Com confia en el que se li diu i els seus productes? Què li motiva a comprar? Quines preguntes fa? Què facilita la venda?

4) Bloc 4: La venta en el cos a cos. Dues sessions pràctiques.

Aquest bloc pretén aportar solucions i destresa quan estàs negociant, suggerint o vencent resistència amb un client.

Metodològicament es treballa a partir de Role play’s que són gravats. Els participants es visualitzen individualment, identifiquen espais de millora a través de les tècniques explicades i es torna a provar.

  • La tècnica AIDA per explicar un producte.
  • Els 6 principis de persuasió de Cialdini.
  • Els interessos de la part contrària. La clau de qualsevol negociació.

Els dimarts i dijous del 13 al 27 de novembre

Horari: 14.45 a 16.45h

Lloc: Centre Municipal d’Educació.

 

Són càpsules formatives gratuïtes, dins del Programa integral de suport a les persones emprenedores amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement i el cofinançament del FSE.

Publicat dins de Empresa | Comentaris tancats a Formació tardor 2018

Ajudes Garantia Juvenil

La Garantia Juvenil és una iniciativa europea d’ocupació per reduir l’atur juvenil

Amb la RESOLUCIÓ TSF/1688/2018, de 12 de juliol,  s’obre la convocatòria per a la concessió de subvencions per afavorir l’autoocupació de joves inscrits al programa de Garantia Juvenil per a l’any 2018 (ref. BDNS 408462).

En què consisteix?

És un ajut econòmic destinat a joves inscrits al programa de Garantia Juvenil que s’hagin donat d’alta de manera ininterrompuda al règim de la Seguretat Social dels treballadors autònoms o mutualitat del col·legi professional des de l’ 01/10/2017 fins la data límit de sol·licitud: 15/10/2018

A qui va dirigit?

Poden sol·licitar aquests ajuts els joves, prèviament inscrits al programa de Garantia Juvenil, que es donin d’alta com a treballadors autònoms des de l’1 d’octubre de 2017 fins a la data màxima de presentació de sol·licituds de subvenció que estableix el punt 4 de la part dispositiva de la present Resolució de convocatòria de subvencions: TSF/1688/2018, de 12 de juliol.

Import

La quantia màxima d’aquesta subvenció és de 9.900,00 euros per la permanència durant 12 mesos ininterromputs d’alta al règim especial de la Seguretat Social dels treballadors autònoms (RETA), règim especial que correspongui o mutualitat del col·legi professional corresponent.

Termini per presentar la sol·licitud: del 20 de juliol al 15 d’octubre de 2018


ACCÉS A LA NORMATIVA I AL TRÀMIT DE SOL·LICITUD

APUNTAT A LA GARANTIA JUVENIL

Publicat dins de Ajuts al finançament, Empresa, Subvencions | Etiquetat com a , , , , , , , | Comentaris tancats a Ajudes Garantia Juvenil

Subvencions per activitats econòmiques locals 2017-18

Ets una persona emprenedora que ha iniciat un negoci?

Tens una activitat econòmica a Palafrugell on hi has fet alguna reforma o inversió?

Doncs no dubtis a llegir atentament les bases de les subvencions per activitats econòmiques locals de l’Institut de Promoció económica de Palafrugell que podràs trobar a www.ipep.cat

L’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell a principis d’any i  per dotzè  any consecutiu, va aprovar una nova convocatòria de subvencions amb l’objectiu d’incentivar la millora i la inversió de les activitats econòmiques així com del foment de l’emprenedoria al municipi.

Els titulars de l’activitat econòmica han de tenir la seu social i/o l’establiment sobre el que recauen les accions a Palafrugell.

Les subvencions s’atorguen en règim de concurrència no competitiva i l’import de la subvenció serà d’un màxim de 2.000 euros per sol·licitant que compleixi els requisits d’admissió.  La data límit per a la sol·licitud és el 28 de setembre de 2018.

Trobareu les bases i els formularis necessaris per tramitar la sol·licitud de subvencions a la pàgina web de l’IPEP  www.ipep.cat i a la de l’Ajuntament de Palafrugell www.palafrugell.cat


Per estar informats de totes les novetats ens podeu seguir a les xarxes socials de l’Espai Empresa i Emprenedoria de l’IPEP:

ipepempresa

@ipepempresa

i si teniu algun dubte a l’hora de preparar la tramitació ens podeu demanar dia i hora de visita al 972 611 820 o bé ens podeu escriure a ipep@palafrugell.cat; és un servei gratuït!

 

 

Publicat dins de Ajuts al finançament, Subvencions | Etiquetat com a , , , , | Comentaris tancats a Subvencions per activitats econòmiques locals 2017-18

PREMI A LA INNOVACIÓ TURÍSTICA DE L’EUROREGIÓ

Ja està obert el termini d’inscripció per al primer Premi a la Innovació Turística convocat per l’Euroregió amb l’objectiu de reconèixer les start-ups del sector que apostin per la innovació (ja sigui tecnològica, social, de gestió o de serveis al client) per impulsar-ne la seva competitivitat i el seu atractiu.

En aquesta convocatòria es poden presentar les empreses implantades en un dels tres territoris de l’Euroregió: Catalunya, Illes Balears i Occitània.

Els tres guardons són els següents:

Premi Euroregional (primer premi), que concedeix un ajut financer de 5.000 €; entrades a la fira 4YFN (la fira d’emprenedoria més important de l’Estat); la participació al Campus Euroregional de la Innovació Turística de Montpeller; difusió en premsa i xarxes socials de l’Euroregió i suport per part dels membres de l’Euroregió per dur a terme el seu desenvolupament euroregional.

Premi del Jurat (segon premi), que concedeix entrades a la fira 4YFN (la fira d’emprenedoria més important de l’Estat); la participació al Campus Euroregional de la Innovació Turística de Montpeller; difusió en premsa i xarxes socials de l’Euroregió i suport per part dels membres de l’Euroregió per dur a terme el seu desenvolupament euroregional.

Premi Coup de Cœur (tercer premi), que concedeix la participació al Campus Euroregional de la Innovació Turística de Montpeller; difusió en premsa i xarxes socials de l’Euroregió i suport per part dels membres de l’Euroregió per dur a terme el seu desenvolupament euroregional.


Les candidatures es poden presentar fins el 7 de setembre de 2018. Trobaràs tota la informació referent a la convocatòria en aquest enllaç.

Publicat dins de Empresa, Premis | Etiquetat com a , , , , | Comentaris tancats a PREMI A LA INNOVACIÓ TURÍSTICA DE L’EUROREGIÓ

El cost de ser mare: les dones amb fills cobren un 37% menys

Les diferències salarials entre homes i dones es disparen en cas de maternitat

Tenir fills és cosa de dos, però la mare és qui acaba pagant la factura més elevada. La maternitat explica bona part de les diferències salarials entre homes i dones, és el que s’ha anomenat “bretxa de gènere de maternitat”.Quan una parella té fills, les dones acaben assumint una contrapartida laboral que es tradueix en una bretxa salarial de fins al 37% en el cas d’Espanya. En canvi, entre persones solteres i sense fills aquesta bretxa se situa en un 0,8%. En general, la bretxa salarial mitjana a Espanya és d’un 11,5% segons l’OCDE però supera el 23% segons la UGT. 

“Tenir fills augmenta els ingressos mensuals dels homes i produeix l’efecte contrari sobre les dones”

Ho recull l’últim informe de Funcas dins la sèrie ‘Panorama social’ a partir de dades que elabora periòdicament l’ Institut Europeu per a la Igualtat de Gènere, i arriba a la conclusió que “una de les principals causes de la bretxa salarial sembla estar directament relacionada amb la maternitat”. En el conjunt de la Unió Europea, per exemple, la bretxa salarial entre les persones solteres és d’un 14%, mentre que augmenta fins a un 30% quan són homes i dones que viuen en parella i fins a un 38% entre homes i dones amb fills.  [Les dades es poden consultar en interactiu en aquesta base de dades]

És a dir, que, com apunta Ariane Aumaitre Balado, autora d’aquest article de l’informe, “tenir fills augmenta els ingressos mensuals dels homes, mentre que produeix l’efecte contrari sobre les dones”. En el cas d’Espanya, la tendència és similar i fins i tot encara més acusada, perquè la bretxa salarial entre persones de diferent gènere solteres i sense fills és gairebé nul·la, del 0,8%, mentre que es dispara fins al 37% quan tenen fills.

“Moltes dones busquen feines amb flexibilitat per compatibilitzar família i feina, cosa que provoca una segregació que concentra les dones als llocs de salaris més baixos”

La penalització de tenir fills

El cost de ser mare s’observa en els ingressos de cada persona però s’explica de diferents maneres. Si perceben menys ingressos és perquè les dones renuncien a part de la seva jornada laboral o a llocs de treball de més responsabilitat. Per això, malgrat que la taxa d’activitat femenina s’ha disparat els últims anys, la temporalitat, la parcialitat i, en definitiva, la precarietat laboral continuen tenint rostre femení. El mateix informe de Funcas demostra que les dones s’han incorporat amb força al mercat de treball: la seva taxa d’activitat ha passat de ser del 32% el 1987 al 53% el 2017 (de cinc milions de dones treballant a finals dels vuitanta, actualment en treballen més de 10 milions).

Però això no suposa que s’hagin acabat les diferències sinó que la penalització ja no es nota en forma d’exclusió del món laboral sinó de bretxa salarial. “Moltes dones busquen feines amb prou flexibilitat per compatibilitzar família i feina, cosa que dona lloc a una segregació ocupacional que concentra les dones als llocs de salaris més baixos”, constaten les economistes de la Universitat d’Alcalá Inmaculada Cebrián i Gloria Moreno, autores de l’apartat de l’informe centrat en la bretxa salarial.

Es comprova també veient els motius pels quals les persones justifiquen el fet de no tenir feina. Entre 25 i 29 anys, els homes creuen que és hora de formar-se més que de buscar feina, mentre que el 50% de les dones d’aquesta franja no ho fan per motius lligats a la família. En els homes, els motius canvien amb l’edat i passen a tenir a veure amb incapacitats o malalties, però en cap moment del seu cicle vital apareix amb prou rellevància el fet de tenir responsabilitats familiars o cuidar persones dependents. En el cas de les dones passa tot el contrari.

Entre els homes en cap moment del seu cicle vital apareixen les responsabilitats familiars com a motiu per estar inactius

Una altra de les proves és que amb la recuperació econòmica la bretxa de gènere s’ha tornat a disparar. Des del 2016 la taxa de temporalitat és més alta per a les dones, mentre que durant la crisi es van igualar. Amb la parcialitat es dona un fenomen similar. El 17,7% dels homes i el 36,5% de les dones que tenen un contracte temporal treballen a temps parcial.

A tot això, cal afegir-hi una masculinització de les feines més ben remunerades i dels càrrecs de més responsabilitat. El percentatge de dones disminueix a mesura que s’avança en l’escala de poder i, en canvi, augmenta en sectors de feina com el relacionat amb les tasques de cura, els serveis o l’hostaleria. Tots aquests factors expliquen les diferències salarials entre homes i dones però, mentre que la majoria d’indicadors han millorat amb el temps, la dona continua sent la que acaba sent penalitzada laboralment quan té fills.

La directora de l’Observatori de la Dona, Empresa i Economia de la Càmera de Comerç de Barcelona, Anna Mercadé, presenta cada any l’Indicador d’Igualtat de Gènere de Catalunya i va lamentar que “el gran llast de la societat encara sigui maternitat”. Mercadé sol·licita polítiques preventives, “més econòmiques i amb més èxit” que les pal·liatives com programes d’empoderament de les dones i que eviten l’abandonament de la carrera professional en el moment de la maternitat.

Cal desplegar la Llei d’Igualtat de Catalunya que es va aprovar el 2015 i que té com a objectiu, entre d’altres, promoure la igualtat efectiva de dones i homes a les empreses i institucions.  Al món de l’empresa, la universitat i les institucions cal una política valenta i decidida per promoure la participació de les dones en els seus òrgans de direcció i representació, tal com estableix l’Agenda de les Nacions Unides en el seu Objectiu 5. Per això hi ha la necessitat d’impulsar un gran acord entre les institucions, la societat i el món empresarial per aprofitar el talent femení, que és més del 50% de la nostra societat. El cost de no fer-ho seria massa elevat per a les generacions actuals com sobretot per a les que vindran.

Fonts:

www.ara.cat  JÚLIA MANRESA Madrid

Indicador d’igualtat de gènere de Catalunya. Informe de resultats 2017

Publicat dins de Dones | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a El cost de ser mare: les dones amb fills cobren un 37% menys

Subvencions en l’àmbit del comerç, els serveis, l’artesania i la moda 2018

Amb el Pla de Subvencions anual, la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), concreta la seva voluntat de fer costat al sector del comerç, els serveis, la moda i l’artesania per aconseguir millorar-ne la posada al dia, modernització i rendibilitat, i alhora impulsar un creixement sostenible i respectuós amb l’entorn i el medi ambient. Continua llegint

Publicat dins de Empresa, Subvencions | Comentaris tancats a Subvencions en l’àmbit del comerç, els serveis, l’artesania i la moda 2018