IV Edició del BizBarcelona

06/06/2014

logo_bizbarcelonaAquesta setmana s'ha celebrat el quart Bizbarcelona. L’acte, dirigit a persones emprenedores i empreses. Des de l'IPEP vam comprovar l'empenta que està agafant l'emprenedoria a Catalunya i vam recollir-ne alguns consells... 

Les entitats de la xarxa Catalunya Emprèn, també vam tenir una trobada en la que es va explicar el model Business Canvas, el proper Fòrum Catalunya Emprèn del proper 16 de juliol i una presentació de l'Informe GEM 2013.

Per altra banda, vam recopil·lar alguns consells dels ponents assistents, que volem compartir amb vosaltres:

- Avui dia els plans estratègics ja no es poden fer a 5 anys, donat que l'entorn canvia molt més ràpid que abans. Per això el model Business Canvas permet fer una "fotografia" del negoci de manera molt ràpida i flexible per diferents escenaris.

- El més important en un negoci és conèixer bé als clients per tal de tenir una oferta que sigui realment una proposta de valor per ells.

- Qualsevol producte o serveis és internacionalitzable gràcies a Internet, però sempre caldrà un mínim de recursos econòmics per fer-ho.

- Un producte o servei que es vulgui exportar ha d'estar clarament diferenciat, sobretot a través del registre de marca.

- La internacionalització s'ha de plantejar quan no es necessita, donat que és un procés lent i no podem esperar a que les vendes hagin caigut per començar.

-  Les dos eines més importants per poder vendre a l'exterior són Internet i "les sabatilles" (haurem de desplaçar-nos a preguntar sobre el terreny als nostres clients potencials).

- Les emocions condicionen les decisions, per tant una bona atenció al client no només afectarà a la impressió de la botiga o negoci, sinó també sobre els productes que estem venent.

- Escoltar al client el fa sentir millor, donat que activa els estats interns positius de la parla.

- Per tal de saber si un producte o servei pot encaixar en el mercat, és important analitzar les persones, el context on es mouen i les tendències socials. Es troben més tendències entre la població jove i urbana.

 

Amb la col·laboració de la