Quins tipus de clients puc trobar a Internet?

02/08/2013
img_ticL’enquesta mundial de TNS Digital Life va analitzar els diferents perfils d’usuaris a Internet. L'estudi va conclure amb la definició de sis perfils, en funció dels seus comportaments més habituals:  
  1. Aspiracionals: Fa poc que a començat a navegar per Internet i troben algunes dificultats, però tenen interès en aprendre i arribar a crear el seu propi espai personal.
  2. Comunicadors: Els hi encanta compartir amb altres usuaris les seves opinions i experiències a través d’Internet. Fan servir molt els smartphones.
  3. Funcionals: Valoren Internet perquè ho troben útil pel seu dia a dia. El fan servir per enviar correus, llegir notícies, esports, mirar el temps i fan compres online.
  4. Influents: Dominen l’ús d’Internet i poden accedir des de qualsevol lloc i moment. Normalment són joves. Internet és molt important per a ells i els hi agrada poder arribar a tanta gent.. Fan compres online des de l’ordinador o el mòbil.
  5. Buscadors de coneixement: Per a ells Internet és una eina per trobar informació i formació sobre el que necessiten aprendre. Quan han de fer compres, no dubten en buscar informació a la xarxa per comparar amb opinions d’altres usuaris.
  6. Connectats en Xarxa: Són gent ocupada per la professió o hobbies. Per falta de temps, Internet s’ha convertit en el seu mitjà de contacte amb les persones properes. S’acostumen a connectar des de casa. Estan oberts a parlar amb marques i buscar promocions, però no expressen les seves opinions obertament normalment.
Si voleu saber més sobre com atreure clients a la vostra pàgina web i fidelitzar-los, no us perdeu la III Jornada Emprendre a Internet que se celebrarà a Palafrugell el proper 10 d'octubre.
Amb la col·laboració de la