Formació tardor 2018

27/09/2018
Des de l’Espai Empresa i Emprenedoria s’han creat un conjunt de càpsules formatives per tal de potenciar i millorar el coneixement en noves tecnologies i ajudar a optimitzar la gestió del negoci. Són formacions dirigides a persones autònomes, empreses, comerç i públic en general que vulgui aprofundir en una determinada matèria. Les inscripcions es poden fer a través del següent formulari Inscripcions o bé trucant al telèfon 972 611 820
FES BRILLAR EL TEU COMERÇ PER NADAL.   4 hores Taller pràctic que et proporciona idees per guarnir el teu establiment per a la campanya de Nadal. Els objectius del curs són:
  • Millorar l’aparador de la botiga per crear un espai nadalenc.
  • Fer de l’interior un espai amb una exposició de producte molt atractiu.
  • Homogeneïtzar la campanya a tota la botiga i la seva difusió.
  • Aprendre a fer paqueteria més divertida i nadalenca.
  • Assolir coneixements per a crear experiències per als clients durant el Nadal.
Contingut del curs:
  • Atrezzo i elements visuals del comerç que "fan Nadal".
  • Col·locació de producte i rotació estratègica segons composició nadalenca.
  • Cartelleria publicitària, de preus i embolcalls més adequada per la campanya de Nadal.
  • Empaquetats pràctics i seductors en sintonia amb la temàtica nadalenca.
  • Uniformitat i estètica del venedor durant el Nadal.
Dilluns 15 d’octubre Horari: 9h a 13h Lloc: Sala polivalent Biblioteca de Palafrugell
DONA VISIBILITAT AL TEU NEGOCI A INTERNET.   4 hores Amb aquest curs aprendràs diverses eines que et permetran fer visible el teu negoci a Internet. Des de geolocalitzar-lo a Google fins a poder gestionar les opinions dels teus clients. És important també estar alerta del que diuen de tu els usuaris, per poder atendre i respondre a les seves necessitats. Google My Business, Mapes d'Apple, Alertes de Google, TripAdvisor i Opinions de Google. Una forma global d'acostar-te al món online. Dimarts 16 i dijous 18 d’octubre Horari: 14.45 a 16.45h Lloc: Centre Municipal d’Educació A l’aula es disposarà d’algun portàtil, tot i així és recomanable que cadascú porti el seu per tal d’agilitzar la feina i la implementació de les eines apreses.
VENDRE MÉS I MILLOR. El comerç: Estratègia i disseny L’objectiu és posar en valor el producte i/o servei i aconseguir captar nous clients, convertint l’establiment en una experiència única. Es treballarà:
  • La proposta de valor
    • La proposta de valor: el nostre compromís; ser interessant per a algú.
    • Definir els motius de visita al nostre negoci.
    • Criteri per prendre qualsevol decisió.
  • L’oferta del nostre negoci: producte i servei
    • Quin ha de ser l’assortiment de la nostre botiga per aconseguir millorar el nombre de visites i les probabilitats de vendre.
    • Quin ha de ser l’assortiment per fidelitzar i mantenir l’interès del nostre client.
  • Exercici pràctic
Dilluns 22 d’octubre Horari: 9.30 a 13.30h Lloc: Sala polivalent Biblioteca de Palafrugell    VOLS EMPRENDRE? Descobreix tot el que necessites saber.   4 hores Taller participatiu per a persones emprenedores amb o sense idea de negoci, per a conèixer els aspectes a tenir en compte per assolir els objectius. Descobriràs tots els passos a fer per emprendre, quins són els requisits que no pots oblidar-te, tot allò relacionat amb l’ Agència Tributària i la Seguretat Social i a més, podràs preguntar qualsevol dubte concret que necessitis. Dijous 25 d’octubre Horari: 9.00 a 13.00h Lloc: Centre Municipal d’Educació  
INSTAGRAM, la xarxa social que guanya més seguidors.   4 hores Descobreix tots els secrets d’aquesta xarxa social de la mà d’un expert que compta amb 40.000 seguidors. L’objectiu del curs és:
  • Conèixer a fons l'aplicació Instagram tant en l'àmbit d'usuari com d’empresa.
  • Creació de campanyes publicitàries i estratègia a seguir.
  •  La Bio, compte privat i d’empresa, integració a les xarxes, algoritmes.
  • Ús de programes per mesurar el nostre Instagram, amb anàlisis i estadístiques.
  • Saber retocar les nostres fotos amb Apps, per tal de tenir un Instagram molt acurat.
  • Vídeos, hashtags, compartir Facebook-Twitter, Stories, Missatges directes, Layout, Hyperlapse, Boomerang, Notificacions, Repost i molt més.
Dimarts 6 i dijous 8 de novembre Horari: 14.45 a 16.45h Lloc: Centre Municipal d’Educació A l’aula es disposarà d’algun portàtil, tot i així és recomanable que cadascú porti el seu per tal d’agilitzar la feina i la implementació de les eines apreses.
MÉS EFICIÈNCIA = MÉS VENDES.    10 hores Aquest curs et dona les claus per a ser un venedor més efectiu. Objectius del curs:
  1. Conscienciar i motivar als empresaris/empresàries que existeixen espais de millora per potenciar el seu comerç i/o establiment.
  2. Identificar, conèixer i entrenar aquests espais de millora per gestionar el negoci d’una manera més proactiva.
Programa i format 1) Bloc 1: Principis del màrqueting estratègic i tàctic. Com es relacionen les idees de millora?  Sessió-taller. La sessió es desenvolupa a través d'un cas (taller) inspirat en la realitat. Així durant el taller el participant aprèn a :
  • Analitzar una situació tant des del punt de vista conceptual com numèric.
  • Relacionar les idees de millora amb tàctiques concretes i alineades en el món del comerç de detall.
  • Definir estratègies des d'un punt de vista possibilista i realista.
2) Bloc 2: Què és una bona atenció al client?  Es presenten situacions de la vida quotidiana per analitzar-los i detectar quin és el millor comportament per crear confort. S'analitzen aspectes verbas i no verbals.
  • No verbals: somriure, contacte visual, elegància.
  • 6 comportaments en l'atenció al client: ser positiu, fer-lo sentir especial, sorprendre, escoltar, ajudar, personalitzar.
El 68% dels clients que perdem, és degut a que no estan contents amb el tracte rebut. 3) Bloc 3: Coneixent el comprador des del seu perfil psicològic. A través de la ciència DISC, conèixer 4 perfils de persones i els seus comportaments predictibles, per poder interpretar: com parla? Com és el seu llenguatge corporal? Quins productes compra? Com confia en vostè i els seus productes? Què li motiva a comprar? Quins productes compra? Amb quina rapidesa decideix la seva compra? Com confia en el que se li diu i els seus productes? Què li motiva a comprar? Quines preguntes fa? Què facilita la venda? 4) Bloc 4: La venta en el cos a cos. Dues sessions pràctiques. Aquest bloc pretén aportar solucions i destresa quan estàs negociant, suggerint o vencent resistència amb un client. Metodològicament es treballa a partir de Role play's que són gravats. Els participants es visualitzen individualment, identifiquen espais de millora a través de les tècniques explicades i es torna a provar.
  • La tècnica AIDA per explicar un producte.
  • Els 6 principis de persuasió de Cialdini.
  • Els interessos de la part contrària. La clau de qualsevol negociació.
Els dimarts i dijous del 13 al 27 de novembre Horari: 14.45 a 16.45h Lloc: Centre Municipal d'Educació.   Són càpsules formatives gratuïtes, dins del Programa integral de suport a les persones emprenedores amb el suport del Departament d'Empresa i Coneixement i el cofinançament del FSE.
Amb la col·laboració de la