Inversió amb un enfocament de gènere: una oportunitat per a l’ecosistema de l’empresa social europea

El 2016 l’Institut d’Innovació Social d’ESADE va publicar un informe sobre les dones emprenedores socials, titulat “Dones amb impacte”, on en les conclusions es destacava que tot i que l’empresa social ofereix noves possibilitats per a les dones, es tracta d’un entorn on també existeix la discriminació de gènere. Les dones emprenedores s’enfronten a més barreres que no els homes a l’hora de crear i desenvolupar les seves empreses socials amb elements com la falta d’accés als recursos financers, una visibilitat limitada i l’absència de xarxes de recolzament.

L’estudi, per a l’elaboració del qual s’ha consultat prop de cent emprenedors socials espanyols, assenyala que escassament el 26 % de les dones empresàries socials aconsegueixen tot el finançament extern que cerquen, enfront del 46 % dels homes empresaris. Aquesta circumstància ve donada perquè si bé el suport a l’inversor és similar per als dos perfils en les primeres etapes de desenvolupament de l’empresa, només el 20-30 % de les emprenedores arriben a les fases d’acceleració i de finançament mentre que aquesta proporció augmenta fins al 70-80 % en el cas dels emprenedors.

Diferències en la igualtat

Segons l’estudi de l’Institut d’Innovació Social d’ESADE, el perfil mitjà de l’emprenedor social a Espanya té entre 40 i 50 anys (42 %), és casat o viu en parella (65 %), té fills o persones al seu càrrec (60 %) i estudis de postgrau (61 %). Les seves empreses són joves (menys de 5 anys) i, per bé que el nombre mitjà de socis per empresa és de 3,2 (1,4 són dones i 1,8 són homes), el 22 % de les empreses tenen un soci únic i, d’aquestes, tres de cada quatre han estat fundades per dones.

Pel que fa al gènere, s’observen diferències importants entre els emprenedors i les emprenedores. Ells dediquen més hores que elles a les seves empreses, però reconeixen menys que l’objectiu principal de l’empresa sigui l’impacte social (el 51 % dels homes respecte el 83 % de les dones). La carrera professional i la formació també varien: ells posseeixen més experiència en emprenedoria, però elles tenen més formació (el 32 % de les dones, enfront del 20 % dels homes).

Finalment, en quant a les polítiques d’igualtat dins l’empresa social, les emprenedores demostren un grau més alt de compromís amb l’equitat de gènere, objectiu que puntuen amb 4,07 punts sobre 5 de rellevància, mentre que els seus homòlegs masculins només li atorguen 3,85 punts. La importància que tots dos col·lectius donen a aquesta qüestió és molta (el 62 %, les dones; el 52 %, els homes), però aquesta circumstància gairebé no  es reflecteix en mesures concretes a dins de l’empresa.

La igualtat de gènere es defineix com un estat en què l’accés als drets i a les oportunitats no es veu afectat pel gènere. És un dels objectius del Desenvolupament Sostenible que encara no s’ha assolit i és fonamental per a la prosperitat de les societats.

Què es pot fer?

L’empresa social té el potencial per ser un lloc d’exploració i experimentació sobre la igualtat de gènere i podria arribar a convertir-se en un referent.

Caldria habilitar uns processos de selecció i finançament nous i diferents mitjançant el crowdfunding de grups iguals; buscar a dones emprenedores socials i recolzar-les d’una manera nova, més col·laborativa; i destacar fins on la innovació social s’ha de centrar en la millora de les vides de les dones i noies i de comunitats enteres. Tot i així cal reconèixer que el canvi haurà de venir a través d’uns patrons socials més amplis que no només el que promou la inversió des de la perspectiva de gènere que per si sol no pot induir.

Els governs juguen un paper essencial en la configuració i el desenvolupament del mercat. Han d’integrar els següents elements:

  • Incorporar objectius específics d’impacte social sobre la igualtat de gènere en els seus programes.
  • Desenvolupar estratègies i activitats per incrementar la demanda d’inversió des de la perspectiva de gènere.
  • Desenvolupar estratègies i activitats per incrementar l’oferta d’inversions des de la perspectiva de gènere.
  • Recolzar i oferir orientació, formació i assessorament sobre la incorporació del gènere a les empreses socials.
  • Recolzar i oferir orientació, formació i assessorament a les empreses o organitzacions que promoguin la igualtat de gènere per incrementar la seva disposició a la inversió.
  • Recolzar el desenvolupament i la implementació de mesures d’impacte relacionades amb el gènere i la recollida de dades desglossades per sexes.
  • Impulsar noves investigacions sobre les estratègies d’inversió des de la perspectiva de gènere i desenvolupar proves més evidents sobre la major efectivitat de les iniciatives des de la perspectiva de gènere.
  • Establir una quota del 50% en els fluxes de finançament per a les empreses socials dirigides a dones.

I en quant als intermediaris de la inversió social (acceleradores, incubadores i programes de recolzament a l’emprenedoria social)

  • Incrementar el nombre d’empreses socials centrades en la innovació des de la perspectiva de gènere.
  • Incrementar l’índex de creació i desenvolupament d’empreses liderades per dones.
  • Dissenyar iniciatives concretes de capacitació per ajudar a les empreses dirigides per dones a moure’s en el món financer.
  • Assegurar que les emprenedores socials coneixen els programes de recolzament i hi tenen accés directe.
  • Incorporar la dimensió del gènere en les diferents fases (sol·licitud, due diligence, selecció…) i buscar maneres d’incloure a més dones en el processos de la presa de decisions.
  • Animar a les empreses socials a incloure la diversitat de gènere en els seus òrgans directius.
  • Desplegar iniciatives per augmentar el nombre d’inversors que treballin amb una perspectiva de gènere.

 

Si vols llegir tot l’estudi, el trobaràs en el següent enllaç:

Inversión con un enfoque de género

 

Publicat dins de Dones, Empresa | Comentaris tancats a Inversió amb un enfocament de gènere: una oportunitat per a l’ecosistema de l’empresa social europea

Espai Empresa i Emprenedoria

L’Espai Empresa i Emprenedoria és un servei que s’ofereix des de l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP) que forma part del programa Catalunya Emprèn, essent una entitat dins de la Xarxa Emprèn, que en formen part entitats público-privades distribuïdes al territori que donen servei directe a les persones emprenedores per tal que puguin crear, consolidar i fer créixer la seva empresa. Els serveis de la Xarxa Emprèn estan cofinançats pel Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i pel Fons Social Europeu.

Amb la diversitat de serveis que ofereix la Xarxa Empren, es volen satisfer les possibles necessitats amb les quals es pot trobar una persona en el procés d’emprendre; des de què identifica la idea i fins a què l’empresa es consolida en els seus primers anys de vida.


Els serveis que s’ofereixen dins de l’Espai Empresa i Emprenedoria i que són totalment gratuïts són:

Informació i orientació
Acollida, orientació i informació general sobre els serveis i l’itinerari per a la creació d’una empresa.

També es resolen dubtes puntuals relacionats amb el món de l’empresa.

Assessorament
Informació sobre els conceptes bàsics que conformen el pla d’empresa i assessorament individualitzat durant la seva elaboració de la mà de personal expert, que avaluarà la viabilitat de la idea, orientarà sobre les millors solucions i facilitarà suport pels tràmits, subvencions, ajuts i recursos per posar en marxa el projecte.

Formació
Cursos i càpsules de formació per millorar els coneixements i les habilitats en matèria de creació i gestió empresarial, per tal d’augmentar les possibilitats d’èxit de les empreses creades.

Es realitzen cursos i càpsules formatives sobre diferents temàtiques: aparadorisme i packaging en comerç i mercat, estratègies de màrqueting, xarxes socials, tècniques de venta, fiscalitat, finances per autònoms, etc.

Dins aquest espai estem oberts a preparar aquells cursos formatius que es creguin més adequats per a les persones emprenedores i/o empreses, per tant ens podeu fer arribar els vostres suggeriments a ipep@palafrugell.cat

Seguiment tècnic
Assessorament i accions de suport a les empreses creades fins als tres primers anys amb l’objectiu de reduir les probabilitats de fracàs i ajudar-les a aconseguir majors nivells de competitivitat.

Ja has creat la teva empresa i necessites assessorament i/o suport? Contacta’ns i t’ajudarem en tot allò que necessitis.

Sensibilització pel foment de l’esperit emprenedor
Jornades, campanyes de comunicació i difusió de bones pràctiques adreçades a sensibilitzar la població en general i en especial les persones joves per a la creació d’empreses i l’esperit emprenedor.

Es fan xerrades als centres educatius, per a nou vinguts i a diferents col·lectius i en tots aquells casos en els que se’ns demana.

En ocasions es fa conjuntament amb el servei municipal d’ocupació (SOMI) i així també es dóna a conèixer el servei de borsa del que es disposa dins l’IPEP tan per a gent que busca feina com per a les empreses que cerquen personal.

Mediació per a l’accés al finançament

Acompanyament en el procés d’obtenir finançament, per trobar les millors solucions financeres segons el tipus de projecte i fer de mediació en la tramitació de sol·licituds.

Vols saber quines són les subvencions a les que et pots acollir? Nosaltres t’informem.

 

Assessorament per al traspàs de negocis    
Acompanyament i consell en els processos de compra o lloguer dels actius i fons de comerç d’una empresa ja en funcionament per persones emprenedores amb l’objectiu de continuar amb el negoci original i fer-lo créixer. 

 

És molt més fàcil continuar un negoci que ja està en funcionament, amb una trajectòria i una cartera de clients, que no començar-ne un des de zero.

Informació i assessorament de segones oportunitats
Suport a persones que hagin viscut una experiència empresarial fallida o estiguin en procés de tancament. Es tracta de promoure actituds tendents a la superació i perseverança davant del fracàs.

Assessorament a projectes empresarials TIC i pel foment de l’ús de les TIC en la gestió empresarial
Consell expert i serveis especialitzats a empreses TIC i d‘altres per millorar la seva competitivitat en relació amb les àrees de comerç electrònic, facturació electrònica, seguretat informàtica, legislació aplicable a les TIC i màrqueting digital.

En el món en el que vivim és vital està present a internet, per tant, si tens dubtes o problemes en aquest àmbit, t’ajudem!


L’accés als serveis de la Xarxa Emprèn és a través de la pàgina web de Catalunya Emprèn concretament a través del formulari ASSESSORA’T que us permetrà inscriure-us  i ens posarem en contacte amb vosaltres.  També ens podeu contactar via telèfon 972 611 820 o per correu electrònic: ipep@palafrugell.cat

Des de l’Espai Empresa i Emprenedoria s’atenen més de 100 persones al llarg de l’any que busquen diferents tipus de serveis segons les seves necessitats.

Segueix-nos a les nostres xarxes socials:


Ipepempresa                         

@Ipepempresa

 

Recorda que tots els serveis són gratuïts, gràcies al confinançament del Departament d’Empresa i Coneixement i del Fons Social Europeu.

Publicat dins de Empresa | Comentaris tancats a Espai Empresa i Emprenedoria

Converses amb dones emprenedores

Ja tenim aquí una nova entrevista amb una dona emprenedora de Palafrugell: Elisa Otazu de la botiga Desire by Me.

En poc temps ha obert 3 botigues a la zona i ella mateix ens explica com han sigut els seus inicis i les problemàtiques i recompenses que s’ha trobat per a fer-ho.

Coneix tots els detalls en la següent  entrevista :Desire By Me

 

 

Amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement i el cofinançament del Fons Social Europeu.

Publicat dins de Dones | Comentaris tancats a Converses amb dones emprenedores

Formació gratuïta tardor 2017

No et perdis l’oferta formativa d’aquesta tardor del Servei d’Ocupació Municipal (SOMI) i l’Espai Empresa i Emprenedoria.

Cursos per persones que cerquen feina, empreses i autònoms/es i per a tots els públics.

És imprescindible inscriure’s per participar en qualsevol de les activitats, trucant al 972 61 18 20,  enviant un email a : ipep@palafrugell.cat o través del següent formulari:

FORMULARI INSCRIPCIÓ

 


DESTINAT A CERCA DE FEINA

Aprèn a utilitzar l’ordinador per cercar feina (12 h)

No saps utilitzar l’ordinador?  T’ajudem a aprendre’n i  podràs fer  arribar el teu CV a moltes empreses.

Dates:  dilluns 2 d’octubre    Horari:  9-13h

dimecres 4 d’octubre            Horari:  9-13h

divendres 6 d’octubre           Horari:  9-13h

 

Cerca de feina per Internet, webs i APP  (8 h)

Tens coneixements d’ informàtica  i  vols aprendre a cercar feina a través de l’ús de pàgines web i a través del teu mòbil?

Dates:  dilluns 16 d’octubre     Horari:  9-13h

dimarts 17 d’octubre    Horari:  9-13h

 

DESTINAT A EMPRESA -AUTÒNOMS/ES

Com anunciar el meu negoci a Internet? (4 h)

Coneix Google My Business, configura el teu negoci, descobreix com aparèixer a Google Maps,  aprèn de puntuacions i ressenyes, estadístiques de visites, connectant amb Google Analytics.

Data: dilluns 6 de novembre              Horari:  9-13h

Vols augmentar la notorietat de la teva web, xarxes socials o blog?  (4 h)

Aprèn a generar contingut de valor, conèixer les eines de treball que faciliten la creació de contingut i aprèn com crear xarxa i no publicar per publicar.

Data:  dilluns 13 de novembre            Horari:  9-13h

 

Obligacions formals i comptables per autònoms/es (4h)

Aprèn què ha de fer una persona autònoma per portar el control econòmic del seu negoci i liquidar els impostos d’IVA i IRPF.

Data:  dilluns 20 de novembre            Horari:  9-13h

 

DESTINAT A TOTS ELS PÚBLICS

Twitter (4 h)

Tens un perfil de Twitter o estàs pensant en tenir-lo?  Descobreix les tècniques per a ser més efectiu en aquesta xarxa social.  Aprendràs com interactuar amb els teus seguidors, presentar els teus continguts i captar l’atenció de la comunitat.

I si ets una empresa, Twitter és un gran eina per a guanyar reputació, conèixer potencials socis, comunicar els teus productes o serveis, posicionar la teva marca, fer networking, entre d’altres!

Data:  dilluns 2 d’octubre    Horari:  9-13h

 

Linkedin ( 4 h)

Coneix com  millorar el teu perfil personal a Linkedin per generar oportunitat de negoci i ampliar els teus contactes.  Aprèn a identificar les accions a desenvolupar dins d’aquesta xarxa per aconseguir que el teu perfil tingui la màxima visibilitat i posicionament.

Estableix una dinàmica de treball que afavoreixi el contacte amb empreses objectiu, ofertes de treball o grups professionals.

Data:  dilluns 09 d’octubre     Horari:  9-13h

 

Desenvolupa les teves habilitats personals i professionals (Coaching i PNL)  (4 h)

Des de fa alguns anys, el Coaching ha tingut un avanç important; s’ha convertit en una eina que aporta i contribueix al desenvolupament d’estratègies que afavoreixen el creixement personal i professional de les persones que s’esforcen per aconseguir proactivament l’èxit; a través del qual es millora l’acompliment, s’aprofundeix en el coneixement de si mateixos i millora la qualitat de vida, proporcionant un aprenentatge que genera transformació de comportaments sostinguts en el temps, amb accions i reflexions contínues.

La Programació Neurolingüística (PNL) és un conjunt de mètodes i tècniques de comunicació i desenvolupament que estudien l´experiència subjectiva i que van destinades a ser aplicades en la vida quotidiana per a la consecució, a curt i llarg termini, de metes professionals i personals que milloren la qualitat de vida i es complementa perfectament amb el Coaching.

Els objectius del curs són:

  • Identificar punts de millora personals i situacionals reconeixent creences limitants i poder generar noves creences potenciadores a través de les pròpies fortaleses.
  • Obrir consciència per obtenir noves possibilitats i/o oportunitats creant un pla d’acció efectiu i avaluar l’assoliment dels objectius proposats.
  • Conèixer eines de coaching i PNL per aplicar a un mateix i a equips de treball.
  • Treballar amb conceptes de PNL per incrementar la teva influència, comunicació, motivació, la creativitat, el propi lideratge i l’excel·lència personal i professional.

Dates:  dilluns 23 d’octubre    Horari:  9-13h

dilluns 30 d’octubre    Horari:  9-13h

 

Vols crear la teva empresa? Metodologia Lean Start-Up  (4 h)

El Lean Start-Up és la millor via per a crear negocis viables.  Posa l’accent en el client a l’hora de desenvolupar la teva idea de negoci : qui són els socis i els clients clau, quins són els canals per arribar al segment de clients, quins són els costos inherents al model de negoci; tot  això i molt més per a poder crear la teva empresa amb èxit.

Si estàs pensant en emprendre i vols muntar la teva pròpia empresa, no et pots perdre aquest curs.

Data: dimecres 15 de novembre   Horari:  9-13h

 

TOTS ELS CURSOS I CÀPSULES FORMATIVES ES FARAN AL CENTRE MUNICIPAL D’EDUCACIÓ.


CONFERÈNCIA : APRÈN A CALCULAR EL COST I EL PREU DE VENDA DEL TEU PRODUCTE O SERVEI AMB MIQUEL PINO

Taller impartit per Miquel Pino, economista i mentor d’empresaris, respondrà a aquestes preguntes d’una manera pràctica perquè trobis el teu llindar de tranquil.litat.

Amb aquest taller es vol ajudar a calcular:

  • Quin és el preu del cost del meu producte o servei?
  • Quin marge és el que obtindré amb les meves vendes?
  • Quins resultats obtindré en saber el preu de cost del producte i establint un preu de venda?
  • Ho estàs fent be?
  • El preu de venda del teu producte i/o servei és correcte?
  • Saps quin és el preu de cost del teu producte i/o servei? I el marge?
  • El teu negoci dóna beneficis i son suficients?

Dia: dijous 19 d’octubre de 2017          Horari:  18-20h

Lloc: Sala d’actes del Teatre Municipal de Palafrugell

 

Cursos i càpsules formatives dins del Programa Integral de suport a les persones emprenedores 2017, amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement i el confinançament del FSE.

Publicat dins de Empresa, Formació | Comentaris tancats a Formació gratuïta tardor 2017

Converses amb dones emprenedores.

Si parlem de música a Palafrugell, parlem de la Sra. Rita Ferrer i Miquel, directora i fundadora de l’Escola de Música de Palafrugell (1967), de la Coral Nit de Juny (1978) i de la Coral Els Virolets (1983).

I ara que estem ja a l’estiu i és temps de música i de concerts, ningú millor que ella per a ser la nostra segona entrevistada com a dona emprenedora de Palafrugell.

La Sra. Rita Ferrer i Miquel inicia els estudis musicals a Palafrugell, a l’ Escola de les Germanes Carmelites de Palafrugell, avui Escola Vedruna, amb la germana Carme Garriga. També comença els estudis de piano amb el professor  Jaume Ferrer i continua rebent classes de la mà d’ Emili Garcia, professor del Conservatori de Griona. Posteriorment, va cursar els estudis Superiors al Conservatori Superior de Música del Liceu a Barcelona.

Mentre treballa es forma en Pedagogia Musical a L’Escola de Pedagogia EPM, amb el mètode del pare I. Segarra, director de l’Escolania de Montserrat. En el camp de la direcció coral rep formació de grans directors com Pierre Cao i Denis Menier.

Durant 18 anys dóna classes de música a l’escola Prats de la Carrera i el 1992 entra a la Universitat de Girona a impartir docència en els Estudis de Mestre. Ha donat classes de direcció coral al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a la Federació Catalana d’Entitats Corals i a la Universitat de Girona.

L’any 2007 se li atorga el Premi Peix Fregit a tota una trajectòria i el 2011 presenta la tesi doctoral “El Cant Coral Infantil i Juvenil educa en valors, hàbits i competències”.

Segons les seves pròpies paraules, li agrada pensar que Palafrugell és ja un  referent musical amb les diverses corals, grups musicals moderns i de jazz, orquestres, cobles i havaneres. Un bressol de músics on el valor de la música fa que sigui un poble singular.

Ella no es defineix com a dona emprenedora i empresària, però després de conèixer la seva trajectòria i que aquest 2017 l’Escola de Música celebri el seu 50è aniversari, no en pot quedar cap dubte que ho és amb majúscules.

Moltes gràcies Rita per dedicar-nos part del teu temps, ha estat un plaer!.

 

*Amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement i el cofinançament del FSE.

catalunya empren març 2016

Publicat dins de Dones, Empresa | Comentaris tancats a Converses amb dones emprenedores.

Subvencions a les empreses de comerç, serveis, artesania i moda.

El Departament d’Empresa i Coneixement ha reforçat el pla d’Incentius per 2017 amb 1 milió d’euros més de la dotació prevista i ha publicat avui les bases de la segona línia d’ajuts destinada a empreses individuals, associades o agrupades de comerç i del sector de l’artesania i la moda.

Amb aquest pla d’incentius 2017, la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) de la Direcció General de Comerç, concreta la seva voluntat de fer costat al sector del comerç, els serveis, la moda i l’artesania per aconseguir millorar-ne la posada al dia, modernització i rendibilitat, i alhora impulsar un creixement sostenible i respectuós amb l’entorn i el medi ambient.

Poden ser beneficiaris/àries d’aquests ajuts:

  • Les empreses individuals, associades o agrupades (cooperatives de comerç, serveis, artesania i moda), donades d’alta en el cens de l’impost d’activitats econòmiques.
  • Entitats de comerç, serveis, artesania i moda sense ànim de lucre: associacions, gremis, federacions i agrupacions.

Als efectes d’aquesta convocatòria s’entenen com empreses de serveis a la persona aquelles que presten les activitats empresarials que es relacionen a continuació:

Tallers mecànics.
Serveis fotogràfics.
Copisteries i arts gràfiques.
Serveis de reparacions.
Agències de viatges detallistes.
Tintoreria i bugaderies.
Perruqueria i salons d’estètica i bellesa.
Bars i restaurants.
Serveis de menjar preparat i càtering.

I s’entenen com empreses de comerç aquelles que presten les activitats empresarials de comerç al detall, quedant exclosos expressament els fabricants i majoristes que no realitzen venda al detall.

 

Aquestes bases inclouen els següents programes de subvenció:

  • Programa per la participació en activitats firals sectorials, multisectorials i professionals a Catalunya.

L’objectiu és promoure la participació en fires d’empreses de comerç i de serveis, per potenciar la comercialització dels seus productes.

Quantia de la subvenció
Fins el 50% de les despeses subvencionables amb un màxim de 3.000,00 euros.

Despeses subvencionables
– Contractació de l’espai i de l’estand
– Lloguer de mobiliari i assegurances.
– Despeses de muntatge, desmuntatge i decoració sempre que es realitzi per compte aliè.
– Serveis de vigilància, seguretat i neteja, així com contractació d’hostesses com a personal extern.
– Transport de mercaderies (sempre que es realitzi per compte aliè).
– Retolació i senyalització, publicitat en mitjans de comunicació, incloses les despeses de disseny, producció i
edició, si s’escau.

  • Programa per a la transformació digital.

Aquesta línia té per objectiu motivar la incorporació de noves tecnologies digitals per augmentar el desenvolupament dels negocis i empreses, la millora de la productivitat i l’eficiència de l’estalvi de despeses a través de projectes que permetin adaptar-se al nou model de negoci on es potenciï la omnicanalitat, creant estratègies que integrin botiga física i online per millorar l’experiència de compra del clients.

Tipologia d’accions subvencionables
Projectes que millorin el grau tecnològic de l’empresa en els següents àmbits:
Àmbit 1: Presència a internet: crear una pàgina web presencial amb l’objectiu de donar a conèixer l’empresa i els seus productes o serveis a la xarxa.
Àmbit 2: Xarxes socials: alta i gestió dels perfils corporatius a les principals xarxes socials.
Àmbit 3: Comerç electrònic: crear la botiga online a partir d’un establiment físic.
Àmbit 4: Màrqueting digital: promocionar i comunicar a nivell online amb l’objectiu d’incrementar vendes, fidelitzar clients, crear marca…
Àmbit 5: Digitalització de l’establiment a peu de carrer: dotar a l’establiment físic de tecnologies digitals per aconseguir un avantatge competitiu.

Quantia de la subvenció
Per projectes de l’àmbit 1: Fins el 50% de les despeses subvencionables amb un màxim de 500,00 euros
Per projectes dels àmbits 2, 3 i/o 4: Fins el 50% de les despeses subvencionables amb un màxim de 3.000,00 euros, inclogui o no l’àmbit 1.
Per projectes de l’àmbit 5: Fins el 50% de les despeses subvencionables amb un màxim de 6.000,00 euros
El límit màxim per a aquest programa és de 6.000 euros.

Despeses subvencionables:
– Creació, disseny i posicionament de pàgines web (registre del domini, programació, disseny i continguts).
– Contractació d’una empresa externa que ofereixi el servei de community management.
– Enllaços patrocinats o SEM (campanyes de pagament per clic en plataformes com Google Adwords o Facebook).
– Monitorització i reputació online.
– Posicionament web o SEO.
– Email marketing (l’enviament de newsletters o mails als clients).
– Cartelleria digital implantada a l’establiment físic i gestió dels continguts.
– Creació de la pròpia aplicació mòbil de l’establiment (APP)
– Projectes de CRM i fidelització
– Interactivitat (etiquetes NFC, Beacons, codis QR, etc.)
– Connectivitat a la botiga (WiFi)
– Implantació d’etiquetes electròniques.
– Sistemes de comptadors de persones
– Sistemes de mesura del tràfic de persones a les diferents àrees de la botiga (mapes de calor)
– Sistemes vídeo analítica per mesurar audiències, interès dels continguts promocionals de les pantalles, reconeixement facial (sexe, edat) per programar continguts dirigits.

  • Programa per a la nova implantació de comerços i millora comercial dels establiments.

Aquest programa té com a objectiu dinamitzar el comerç mitjançant projectes de recuperació dels locals buits situats a la trama urbana consolidada del municipi, o al casc històric i els seus eixamples i la reforma de d’establiments amb un grau d’antiguitat o parades de mercats municipals per tal de garantir el mix comercial òptim i adequat a cada zona, incrementant-ne l’atractiu i evitant el trencament del continu comercial.

Quantia de la subvenció
Fins el 50% de les despeses subvencionables amb un màxim de 3.000,00 euros.

Despeses subvencionables
Àmbit 1: Les despeses generades per la compra, el lloguer o els tràmits de la concessió administrativa i les despeses derivades de l’obertura de l’establiment (obres, projectes d’interiorisme, instal·lacions, mobiliari, actuacions d’embelliment d’aparadors, etc.).
Àmbit 2: Les despeses derivades de les reformes a l’establiment (parada de mercat o botiga a peu de carrer amb antiguitat mínima de 10 anys).

  • Programa per a la promoció i comercialització dels productes artesans.

L’objectiu és promoure la comercialització i internacionalització de l’artesania mitjançant la participació d’empreses artesanes en diferents vies de comercialització.

Quantia de la subvenció
Fins al 50% de les despeses subvencionables amb un màxim de 2.500 euros.

.Despeses subvencionables
– Despeses de contractació d’espai, d’equipament, muntatge, desmuntatge, decoració, transport de mercaderies, seguretat, retolació i senyalització, publicitat en mitjans de comunicació (incloses les despeses de disseny, producció i edició, si s’escau), sempre que es realitzin per compte aliè, per a participació en concursos,
exposicions i altres actuacions de promoció comercial o difusió.

El termini de presentació de sol·licituds es determinarà a la convocatòria corresponent durant el mes de setembre.

Continua llegint

Publicat dins de Empresa, Subvencions | Comentaris tancats a Subvencions a les empreses de comerç, serveis, artesania i moda.

L’Institut Català de les Dones visibilitza més de 570 expertes en més de 170 professions

professional dona
L’Institut Català de les Dones (ICD) actualitza el Cercador d’Expertes com a  eina que facilita als mitjans de comunicació, les empreses, les institucions, les entitats, i al món acadèmic, la localització de dones per a incorporar-les com a expertes.
Amb l’objectiu d’impulsar la visualització del talent femení i l’apoderament laboral, social, econòmic i polític de les dones, el nou Cercador d’Expertes defineix una gran diversitat d’àmbits professionals i d’expertesa. Actualment compta amb 573 expertes donades d’alta, vinculades a un ventall de més de 170 professions.
La nova eina aposta per la innovació i s’adapta als entorns digitals actuals per connectar amb les noves realitats i necessitats de les dones. Permet la geolocalització, compartir els perfils a les xarxes socials i afegir-hi una fotografia.
Poden sol·licitar l’alta al Cercador d’Expertes totes les dones catalanes, o l’àmbit d’actuació professional de les quals sigui Catalunya, que compleixin els requisits. Per formar-ne part les expertes han de sol·licitar l’alta mitjançant un formulari on cal indicar els mèrits i càrrecs professionals/acadèmics; tenir una experiència professional mínima de 7 anys, formació específica, publicacions científiques o de divulgació, i/o un mínim de 3 projectes desenvolupats en el camp en qüestió. L’ICD podrà comprovar la veracitat de la informació aportada i reclamar documentació justificativa.
L’ICD és un organisme del Govern de la Generalitat de Catalunya, adscrit al departament de la Presidència, que lidera les polítiques per a la igualtat efectiva de dones. La Llei d’Igualtat efectiva de dones i homes obliga els poders públics a propiciar un marc favorable per a què les dones puguin aportar tot el seu potencial i participin en condicions d’igualtat efectiva. Aquests objectius també donen compliment a les directrius d’igualtat que determina l’Objectiu Nº 5 de l’Agenda 2030 de l’ONU.
Publicat dins de Dones | Comentaris tancats a L’Institut Català de les Dones visibilitza més de 570 expertes en més de 170 professions

Cursos emprèn i empresa març 2017

logo IPEP baixa 500 b

Aquest mes de març tenim programada una xerrada/conferència i  5 cursos dins l’àrea d’empresa i emprenedoria.

CONFERÈNCIA 

02 de març: Les 10 claus per augmentar beneficis i reduir l’estrés 

La conferència és a càrrec de Miquel Pino,  economista i mentor d’empresaris de petites i mitjanes empreses. En els darrers 25 anys ha ajudat a més de 1000 empresaris a millorar els seus resultats.  En aquesta conferència et donarà les 10 claus per augmentar els beneficis de la teva empresa, alhora que millores la teva qualitat de vida.

Descobreix com programar una actitud mental positiva, analitzar la gestió del teu negoci, crear riquesa, aprofundir en les vendes, definir els objectius, i moltes més coses…..

Al final de la xerrada hi haurà torn obert de preguntes on podràs resoldre tots els dubtes que tinguis.

Inscripció:  Formulari

Lloc: Centre Municipal d’Educació de Palafrugell

Hora: 18h

Conferència Gratuïta

CURSOS

Aquests abarquen diverses temàtiques per tal d’intentar satisfer les necessitats d’un major ventall de persones possibles, així tocarem TIC, ventes, emprenedoria i finances.

Els cursos són de:

06 de març : Google Analytics

Aprèn com es comporten els teus visitants quan arriben a la teva pàgina web.

13 de març: Elevator Pitch

Descobreix com despertar l’ interés del teu interlocutor en un mínim de temps.

16 de març: Vols emprendre?

Taller participatiu per a totes aquelles persones que volen emprendre per conèixer els aspectes a tenir en compte per assolir els seus objectius.

20 de març: Finanpolis

És un mètode innovador per a aprendre els conceptes financers a través d’un joc de taula.  Aprendràs com és la teva situació financera i descobriràs què has de mirar per saber si guanyes o perds diners.  Et sorprendrà!

27 de març: Com vendre més

Descobreix quines són les millors estratègies de venda i quines utilitzen els millors venedors.

Tots els cursos són gratuïts.

Lloc: Centre Municipal d’Educació de Palafrugell

Si vols més informació, descarrega’t el PDF adjunt

Inscripcions aquí :  formulari

+ INFORMACIÓ CURSOS

*Cursos dins el Programa Integral Foment de l’Emprenedoria 2017 amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement i el cofinançament del FSE

   

 

Publicat dins de Empresa | Comentaris tancats a Cursos emprèn i empresa març 2017

Converses amb dones emprenedores.

 Des de l’Espai Empresa i Emprenedoria de l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell, hem decidit iniciar un recull d’entrevistes per a donar visibilitat a la dona emprenedora del nostre territori.  L’objectiu és promoure i visualitzar el talent femení en l’àmbit empresarial i de l’emprenedoria, i d’aquesta manera a través de la seva experiència, ajudar a d’altres dones a perdre la por al fracàs i emprendre el seu camí.

Segons dades de l’informe Global Entrepreneurship Monitor (GEM) del 2015, es constata que hi ha un major nombre de dones emprenedores que volen iniciar un negoci.

La primera entrevista l’hem dedicat a la Clàudia Torrellas de La Clau Events & Weddings. És una jove empresària palafrugellenca, amb molta  il·lusió i empenta, que va fundar l’empresa el 2015 i segons la que el seu balanç no pot ser més que positiu.

 La Clau és una empresa que es dedica a organitzar casaments- Wedding Planner- i esdeveniments únics i amb molt d’encant .

 

#ipepempren #ipepempresa

*Programa Integral Foment de l’Emprenedoria 2016, amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement i el cofinançament del FSE.

Publicat dins de Dones, Empresa | Comentaris tancats a Converses amb dones emprenedores.

Subvencions per l’adquisició d’empreses

logo_ccam

Has comprat o tens previst comprar una empresa del sector del comerç, serveis, artesania o moda durant l’any 2016?  Es subvenciona fins al 50% de la despesa amb un màxim de 3.000€! 

El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya ha publicat les subvencions al comerç 2016 en les quals s’ha previst la subvenció d’adquisicions d’empreses durant el 2016 (Programa 2).

Destinataris: 
Empreses, físiques i jurídiques del sector del comerç, serveis, artesania o moda, que volen realitzar una compra-venda d’un establiment comercial a peu de carrer mantenint la línia de negoci.

S’entenen com empreses de serveis,  aquelles que presten les activitats següents :

  • Tallers mecànics
  • Serveis fotogràfics
  • Copisteries i arts gràfiques
  • Serveis de reparacions
  • Agències de viatges detallistes
  • Tintoreria i bugaderies
  • Perruqueria i salons d’estètica i bellesa
  • Bars i restaurants
  • Serveis de menjar preparat i càtering

S’entenen com empreses de comerç aquelles que presten les activitats empresarials de comerç al detall, quedant exclosos expressament els fabricants i majoristes que no realitzen venda al detall.

comerçartesaniaimoda

Requisits :

Que la inversió mínima subvencionable sigui de 1.000,00 euros.

En cas de compra, ser el titular del contracte de compra.

En cas de lloguer o autorització d’ús, ser el titular del contracte d’arrendament del local comercial o de la utilització de l’ús.

En cas de concessió administrativa, ser el titular de la concessió administrativa del local comercial

Es requerirà que el contracte de compra-venda sigui dins de l’exercici 2016.

Despeses subvencionables:

  • Les despeses generades per la compra, el lloguer o els tràmits de la concessió administrativa.
  • Les despeses derivades de l’obertura de l’establiment (obres, projecte d’interiorisme, instal·lacions, mobiliari, actuacions d’embelliment d’aparadors, etc.).

Quantia de la subvenció:
Es subvencionarà fins el 50% de la despesa documentada de compra-venda del negoci, amb un màxim de 3.000€ i sempre i quan la inversió mínima del projecte sigui de 1.000€.

Termini de sol·licitud:
Es podran presentar sol·licituds fins a l’exhauriment del pressupost destinat, amb límit de 31 de desembre de 2016. La tramitació de les sol·licituds procedirà per odre cronològic.

reempresa logo

El Centre de Reempresa de Catalunya no tramitarà les sol·licituds de les subvencions, però si hi esteu interessats, us podeu posar en contacte amb l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP) com a punt d’atenció de Reempresa i us donarem més informació tel. 972 61 18 20; ipep@palafrugell.cat

Podeu consultar les bases aquí:

http://ccam.cat/ca/Cos/serveistramits:incentius:subvencions2015
 

catalunya empren març 2016

Publicat dins de Empresa | Comentaris tancats a Subvencions per l’adquisició d’empreses